Veckans bloggtema v.16!!

Denna gång är det Green & Curly som utmanar övriga medlemmar i PRET-tys beautybloggnätverk (och alla andra som vill haka på) att skriva ett inlägg kring: Matchar du din makeup med kläderna och de accessoarer du valt för dagen? Hur tänker du isåfall, vad plockar du upp ur din outfit?


Detta är en extramt rolig grej tycker jag!
Eftersom att jag lider av extremt svåra tvångstankar som oftast är helt sjuka (typ jag måste slicka på dörrhandtaget) så är svaret nej.
Jag älskar färger, och kläder och smink är som en liten terapiform för mig. Om jag känner mig ledsen eller nere, kan jag alltid ta på mig lite färger, så känns det mycket bättre!

Dock har jag en tvångstanke som säger åt mig att aldrig matcha något. Detta kan bli lite problematiskt. En gång var jag halvvägs på väg till bussen när jag insåg att mina strumpor matchade min tröja, jag fick panik, sprang hem, bytte strumpor, och missade bussen!

Smink är det likadant med. Jag kan inte matcha sminket med dagens outfit. Det går bara inte!

image74
ett exempel på min klädstil.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag matchar till en viss gräns.
Jag bär nästan aldrig färg utan oftast basfäger eller svart/vitt. Därför kan jag sticka in färg i sminket istället. Dock får det inte skära sig till mitt eldröda hår!
Men mycket grönt, lila och metallic färger.
Men våga mera färg! :)

2008-04-16 @ 12:28:47
URL: http://redlacuna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0