Veckans sminktips!

Jag tänkte börja med veckans sminktips. Väldigt enkelt, varje vecka lägger jag upp ett litet sminktips. Om Ni har några synpunkter, kommentarer eller egna små sminktips får Ni gärna skriva en liten kommentar!

Veckans sminktips v.15 är alltså:

Schabloner!!!!


image71


kundvagnen på denna bild är samma som denna nedan.

image72

Jag skrev ut den och klippte ut det blå fältet. För bäst resultat kan man ta ett något tjockare papper och skriva ut den på, och sedan lägga det på en skärbräda, ta en skalpell och skär ut det färgade området.
Sedan kan du ta en foundation svamp, dutta i valfri färg (för intensivare färg blöt svampen något först, bara lite) och dutta på schablonen. stryk inte. dutta!

En ganska kul detalj faktiskt!!

här finns några bilder du kan sno!!

Kommentarer
Postat av: MakeupMyLack- Sanna

Å visst är det kul med schabloner :)
Älskar't! Vad gullit med med kundvagen
Det var ett tag sen jag "schablonade" men man kanske ska göra det snart! Nu blev jag sugen :D

2008-04-11 @ 22:51:31
URL: http://makeupmylack.blogg.se
Postat av: MLY

Vilken otroligt bra idé, det är synd att man inte har någon skrivare, men jag får väl gå lös på tidskrifter istället, däri hittar man säkerligen något roligt :)

Ska bli spännande att följa dina tips!

2008-04-11 @ 23:40:55
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se
Postat av: Therése

Japp sanna!! det är såå kul!!
MLY: jaa tidningar och sådant är alltid kul!!

2008-04-12 @ 02:27:34
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0