Veckans sminktips!

Okej dags igen för fakelashes sminktips!!

Jag säger så här: In i hobbybutikerna!! det finns mängder av pysselsaker därinne som inspirerar till mängder av sminkningar!! jag surfade runt lite på olika hobbysidor och hittade mängder av inspiration!!

kolla bara det här:
image92

40 spänn på panduro!! och det kan användas till mängder av olika mejker!! glitter på läpparna, i håret, på kinderna, överallt!!
och detta:
image93
40 pack 45 kronor på beadplace.se!! helt sjukt bra!! de är sådana där som man ska stryka fast på kläderna men man kan ju ha dem i fejjan iaf! lite lösögonfranslim så sitter de hela party natten!!!

Idag har jag använt ett gammalt garn från 80 talet som är  mängdfärgat knytet runt huvudet. Det gav en ganska snygg kate moss känsla av vårdlös elegans.
Sedan finns det ju tygbutiker! ut och fynda i dem!! alla dessa band i olika färger och former!! knyt runt huvudet eller klipp en bit spets som detalj på kinden!  Var kreativ!!

Detta blev kanske inte världens sminktips men det är ju en kul detalj man kan ha på festen! varför köpa svindyra stenar på make up store menar jag när de finns i hobbybutiker för 40 spänn/pack?

Kommentarer
Postat av: MakeupMyLack- Sanna

Jag håller med dej! Massa fynd kan göras på ebay också! Jag köpte burkar med microglitter från ebay nyligen-jättebilligt! ska ha till nagellack:)

2008-04-26 @ 12:53:20
URL: http://makeupmylack.blogg.se
Postat av: inthemake

WOW, det har jag ALDRIG tänkt på...har Panduro runt hörnan...tänk vad man fastnar i tänket egentligen, tack för ett kanonbra tips!!!

2008-04-26 @ 17:03:40
URL: http://inthemake.blogg.se
Postat av: Therése

sanna: jaa glitter är ju faktiskt en underbar sak ;)
inthemake: vad kul att jag kunde inspirera lite!! :D

2008-04-27 @ 17:08:17
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0