Recension på MISTs lösa skuggor

Nu kommer det äntligen. Recension på MISTs lösa skuggor!

Jag har testat tre av deras lösa skuggor under en tid nu, Electric Star, Frost Star, Och Rouge Star. Ganska fantasilöst och onödigt, kan jag tycka, att alla heter något med Star. Om jag förstått saken rätt så heter alla deras lösa skuggor och glitter något med Star...
I ärlighetens namn så har jag faktiskt inte använt dem så överdrivet mycket, jag har sååå många ögonskuggor, och de där lösa från MIST har inte riktigt blivit prioriterade först!



Längst upp i bild syns Electric Star, en rödbrun skugga som inte är så speciell faktiskt.... Längst till höger syns Frost Star, som jag faktiskt tycker är ganska fin! Inte överdrivet fin, men fin. Längst till vänster ser vi Rouge Star, en fräsch färg, lite vårig och fin.

Den vita skuggan, Frost Star, drar åt det blågröna hållet, och på bilden nedan har jag lagt Eyepencil Darkest shadow från Make up store som grund, varpå Frost Star blir härligt blågrön!


Så här ser de ut på huden med en grund av Eyeprimer Tinted från Make up store;


Så vad tycker jag då?

Konsistensen: Nja... Ibland känns det som om skuggorna är lite för grovkorniga, de kan liksom riva till lite. Men annars är de ungefär som lösa skuggor ska vara....

Hållbarhet: Sitter lika bra som de lösa skuggor jag har från Make up store och FACE. Så den är bra.

Pris: 120 kronor. Kanske lite för mycket kan jag tycka.

Unikhet: Inte speciellt unikt. Den vit/grön/blå var väl lite speciell, men annars tycker jag att det är skuggor som inte ger en wow-faktor.

Kvalitet: De skuggor jag köpte höll ändå en ganska hög kvalitet, men det fanns skuggor i butiken som inte alls höll samma kvalitet. Endel lösa skuggor följde inte ens med upp på fingret när man skulle testa dem. Det har jag aldrig varit med om tidigare... Så dessa skuggor ska man definitivt testa i butik, och inte köpa över internet... Och med tanke på hur få butiker det finns så känns det lite tråkigt.


Sammanfattning; Helt okej skuggor, men inte något speciellt. Inget hemsk med dem som jag har, men inget wow heller. Jag kommer nog inte att köpa  lösa skuggor från MIST igen, men däremot är jag sugen på att testa deras Color Vibrations, de verkade jättefina i butiken!

Jag ger dessa skuggor betyget två;

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har inte hört överväldigande positiva kommentarer om MIST i sin helhet så jag har aldrig brytt mig om att testa märket. Och med dessa har man inte missat så mycket märker jag. Tack för recensionen :)

2008-12-18 @ 12:45:42
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Tanten

Tack för det omdömet. Såg att Pashion sålde skuggorna för 60:-. Har inte provat min foundation än men är övertygad att bättre kan jag inte få. Lancome var s..t. Hade dom roliga nagellack? Vad är color vibrations?

2008-12-18 @ 19:28:22
Postat av: gråpyre

Den blågröna skuggan var ju helt underbart fin!

2008-12-18 @ 23:35:13
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-18 @ 23:38:25
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Emma P

Bra recension! jag känner inget sug efter mist. 2/5 är lite svagt betyg för en 120-kronorsskugga, när det finns så många bra och billiga.

2008-12-19 @ 00:35:15
Postat av: Malin

ååh,den där Frost Star var ju sjuuukt snyyygg!!vill haaa :):):) kram malin

2008-12-21 @ 11:35:29
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Therése

Emelie: nej, du har inte missat mycket alls! ;)



Tanten: Varsegod! ;) Så vad tyckte du om deras foundation?! :P Är jättenyfiken! Kollad einte på nagellacken faktiskt... Color vibrations är deras fasta skuggor med lite olika droppar i typ... :)



gråpyre: Mjo den är väldigt fin! :P Men inte så jättespeciell faktiskt.. :/



Emma P: Tack! Neej, det var priset som drog ner betyget mycket... Man kan få bättre skuggor för de pengarna! ;)



Malin: Jaa den är helt okej faktiskt! Fast det finns ju bättre skuggor till det priset! :O

2008-12-21 @ 18:53:00
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Inget jag kommer att köpa. Tack för recensionen:)

2008-12-21 @ 20:41:01
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0