Snart är det dags!

Nu är det ungefär en vecka kvar till jul, och efter det en vecka kvar till nyår. Efter det så kommer Januari, med snö och iskalla vindar, och jag ska påbörja min utbildning till Make up artist på Mariart school of makeup i Arvika!

Det känns overkligt och för bra för att vara sant att äntligen börja skapa min framtid, och att börja med något som kommer leda mig ut i världen!
För det är det jag kommer att göra. Påbörja min framtid. En framtid fylld av sminkdrömmar, stenhårda armbågar, och det är en framtid som faktiskt kommer att hända...
Jag har gett mig f*n på att lyckas med den karriären, trots att det finns otaliga otroligt duktiga människor som kämpar sig fram i sminkbranschen! Jag ska också dit! Jag ska lyckas!

Men mitt i all vilja och drivkraft ligger en stor osäkerhet, och en stor fråga.... Har jag råd med trådlöst nätverk, så att jag kan fortsätta blogga?
Jag hoppas det, och jag kollar upp det! Hoppas att alla haft en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaa tyvärr ses det ju som ett väldigt ytligt yrke..men då får man spinna vidare på det..vad är frisörer, kläddesigner och sånt dådå? De håller ju också på med ytliga yrken, men dem ska man tydligen respektera? Konstigt tycker jag.

2008-12-16 @ 03:18:35
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: rocketqueen

Gud så underbart! Grattis!! Jag vet att du kommer lyckas galant!



Och vet du vad, jag tycker inte alls att sminkbranschen är ytlig. Så många människor som man möter varje dag (iallfall jag som kombinerad MUA/säljare), så många människoöden man får träffa! Det är många som anförtror sig i förbifarten och jag märker av hur folk känner sig. När man står så tätt inpå och t ex lägger en ögonskugga är det så lätt att känna av andra. Jag möter glada, förtvivlade, nykära, spännande människor och det är inte ytligt alls. Det blir så mycket mer än att bara välja en färg på ögonskugga ibland!



Och låt ingen någonsin säga till dig att du inte kommer att klara det! Det betyder att du själv inte "får" säga det heller, så du vet! ;) För du kan klara det, nu ligger det i dina händer - heja dig, våga vinn!

2008-12-16 @ 09:11:23
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du som har så mycket kreativitet i dina händer kommer att gå långt! Jag lovar dig! :)

2008-12-16 @ 21:45:37
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Instämmer med RQ till fullo. Att vara snäll och omtänksam innefattar att vara det mot sig själv också... Om inte du fixar detta, då gör ingen det... Finns inget tvivel i min kropp!! Vi håller kontakten, även om du inte kommer kunna fortsätta logga, eller...? Kraaaamar!!!! (liten puss också)

2008-12-16 @ 22:57:55
Postat av: Mimmi

Hur ska du bo? Många studentrum/lägenheter har ju internet på köpet. Och i annat fall är mobilt bredband inte så fasligt dyrt, man får skära ner på mindre viktiga saker, som mat. ;)

2008-12-17 @ 01:55:07
URL: http://yta.bigmouth.se
Postat av: Therése

Hanna: mjo det är konstigt... :/



rocketqueen: Tack! Det har du rätt i, det tänkte jag också på när jag hade praktik på make up store, att man ständigt möter nya människor, och alla har sina små egenheter och anförtror en åt mycket! Tack så mycket för de stödjande orden, de fick mig att le! :)



Johanna: Tack, jag hoppas det! Självklart finns det jättemånga som är krativa och duktiga, men jag ska ändå klämma mig in där!



creme-idiot: Ja tack! :) Klart att vi håller kontakten, jag ska också försöka ha råd till internet! Det vore sorgligt att överge bloggen! :) Puss och kram till dig med, hoppas du har det bra! :)



Mimmi: Ska bo i ett möblerat rum som inneboende hos en dam, om jag förstått det hela rätt! Haha jaaa! Leva på nudlar som uppoffring för att kunna ha internet! :D

2008-12-17 @ 02:13:35
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Efwa

När du står i Paris eller New york eller var som helst, som värsta Make up artisten, för jag tror att du kommer en lång bit, så kom ihåg mig.



Jag vill att du, när du tar emot statyetten (det finns väl för MUA´s också har jag för mig) kommer ihåg mig som den där gamlingen som alltid var imponerad av din vilja, din färgstyrka och din sprallighet. Som trodde på dig redan från början.



Det ska bli kul att följa dig genom livet.

2008-12-17 @ 12:43:55
Postat av: Therése

Efwa: Jag glömmer dig aldrig såklart! ;) Tack för stödet! :)

2008-12-21 @ 18:56:27
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: inthemake

Oh det kommer bli ett kanonfint år för dig...kram i stora lass ;)

2008-12-22 @ 08:42:08
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0