Tråkig FOTD...

Nu har jag varit borta från bloggen i några dagar, pga att det har hänt så mycket i privatlivet. En del bra saker, och en del mindre bra saker.
Men här kommer en dagens sminkning, trots att den är jättetråkig!



Bas: Matte foundation milk från Make up store, som jag fäste med Luminelles Loose powder. Måste sola solarium nästa vecka, Milk är den ljusaste foundation jag kan få tag på, och den börjar bli på tok för mörk för min hud!

Kinder: Microshadow Choklate (osäker på stavningen) från make up store använde jag för att skapa form och illusionen av smalare kinder, det är en brun matt ögonskugga. Sedan tog jag ett persikofärgat rouge från Luminelle över det för att få lite varmare kinder. Sedan jämnade jag ut kanterna och vips! Plötsligt ser jag ut att ha gått ner i vikt!

Ögon: Jag använde Too Faceds Candy Bars Brown Sugar. Den orangebruna över hela locket, nästan hela vägen upp till ögonbrynen, sedan lade jag Microshadow White under ögonbrynen för att "stoppa" den bruna skuggan. Alltså så lade jag ytterst tunt av en matt vit ögonskugga där jag inte ville ha den brunorangea. Det är så lätt annars att bara råka dra över den linjen när man tonar ut kanterna!
Sedan målade jag med Eyepencil Darkest Shadow från Make up store längs övre fransraden. Tog en snedskuren pensel och tonade ut den tillsammans med den mörkbruna ur Too Faceds Candy Bars Brown Sugar! Lade även lite under ögat, och kletade på Diorshow Blackout på fransarna!
Sedan kom jobbet med mina horribla ögonbryn. Nu har jag faktiskt börjat få till dem bättre, med snedskuren pensel från Make up store, tre olika matta nyanser av brunt från Isa Doras Bare beauty pallett, och Treatment mascara från Make up store, som jag använder  som brynfixering!

Läpparna: Too Faced Diamond gloss, Canary!


Och en lite rolig bild! Haha!


Jag tänkte på första Blade filmen, när solen går upp och vampyrerna förintas! Haha! Jag fick inte till exakt den skräckslagna min som jag ville, men den får duga! Haha!


Nu ska jag in till Örebro och fika med en kompis! God middag!

Kommentarer
Postat av: moonstruck

Äh, det där var väl verkligen ingen tråkig mejk :) Du är übervacker på den första bilden; du ser rent änglalik ut i det där häftiga ljuset;)

2008-12-04 @ 15:47:50
Postat av: Sminkan

Haha! Älskar din vampyr! Men översta bilden ser u så sorgsen ut på... Tröstkram!

2008-12-04 @ 18:48:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marie

Du är ju helt jäkla modellsnygg.

Dessutom skitfin make och absolut inget fel på dina bryn!

2008-12-04 @ 22:32:38
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Gråpyre

Jag håller med om att sminket verkligen inte är tråkigt, det är ju hur vackert som helst!

2008-12-05 @ 01:13:53
Postat av: sminkjante

Du är underbart fin. Kram hoppas det är bättre.

2008-12-05 @ 13:08:52
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Ninni

Nej, strunta i solariet, du blir bara rynkig när du blir äldre och ångrar dig. Du är så söt precis som du är! Hur går det med den nya kärleken förresten? Du behöver såklart inte berätta om du inte vill! Tänk vad skönt att det är fredag! :-)

2008-12-05 @ 14:51:52
Postat av: overallt

Nu drar snart Norrköping Streetstyle igång! Glöm inte och kolla in, vi i Norrköping kan också! ;)

2008-12-05 @ 21:46:10
URL: http://overallt.blogg.se/
Postat av: Elina

Snygg make och rolig min ;)

2008-12-05 @ 23:21:30
URL: http://ensvenskblondiniflorida.blogspot.com
Postat av: Therése

moonstruck: Haha tack, men jo, den är ju bara brun! Tack, vintersol är underbart! :D



Sminkan: Haha tack! :) Jag var inte så sorgsen faktiskt, men sminket gör sig oftast bäst på bilder där jag inte ler! :)



Marie: Tack, vad rart av dig! Men ögonbrynen är katastrofala, inte så farligt när jag spenderat ungefär en kvart på att fylla i dem, men utan smink på... då är de horribla!



Gråpyre: Tack! :)



sminkjante: Tack vad rart av dig! :)



Ninni: haha jaa men jag börjar bli genomskinlig nu, och jag hittar ingen ljusare foundation än den jag har, så jag måste faktiskt sol lite, lite! ;)

Njaa.. har ingen just nu... så det går väl bra! :) hihi ska ju snart flytta å så...



Elina: Tack! haha! :)

2008-12-06 @ 13:23:27
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Therese

Du och makeupen är lika snygga som vanligt!

2008-12-07 @ 17:16:13
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/
Postat av: Linda

Otroligt vackert och den första bilden är magisk. Inte behöver du sola heller, du är så fin som du är :o)

2008-12-07 @ 23:18:59
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: inthemake

Aww men du är ju sååå fiiin! Lovely teeth hihiii

2008-12-08 @ 11:22:54
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0