Ta dig till biblan!!

Jag skulle vilja tipsa alla skönhetsintreserade att ta er till biblan. Det är så att jag brukar hänga på biblan i Örebro när det är lång tid kvar till bussen eller så och de har en underbar liten sektion med böcker om skönhet, hudvård, smink och annat roligt!


Ett lästips är The World's Best-kept Beauty Secrets som är precis lika spännande som den låter!! När man läser inledningen känner man sig verkligen som om man vore bredvid alla svältande tjejer! Där finns alla möjliga tips, från Att tejpa sitt ansikte när man sover (för att hindra en från att grimasera), dricka isvatten, och andra lite halvtokiga grejjer som är kul att läsa om!


En annan MYCKET läsvärd bok (jag skulle nästan säga ett MÅSTE) är Making Faces av Kevin Aucoin.
Det är nog den mest fantastiska bok om smink man kan få tag på. Det är en man som trollar med smink. Ja. Han trollar.
Jag kan inte säga annat än: LÅNA DEN BOKEN!!!



Så spring till biblan kära läsare, och ta en extra titt på dessa böcker!

Kommentarer
Postat av: EyeOnBeauty

Ja den boken är kanonbra:) Love it!

2008-06-16 @ 13:13:26
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com
Postat av: therese

Making faces är sjukt bra!

Vi användes den till och med under min makeuputbildning som kursunderlag.

Verkligen något att satsa på!

2008-06-18 @ 13:08:20
URL: http://redlacuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0