Lipstick Exit

image50


Igår köpte jag Lipstick Exit på Make Up Store så detta är recensionen på den.

Pris; 159 kronor vilket jag tycker är överkomligt och prisvärt trots min dåliga ekonomi.

Konsistens; mycket mjuk, glider på lätt, inte helt täckande med en ganska glossig feeling. Inga glitter partiklar.

Lukt; Luktar inget speciellt. Endast en svag doft av den typiska sminklukten.

Färg; underbart rosabrun som jag har letat efter länge! fräsch, får inte tänderna att se gula ut, och helt underbar!

Förpackning; Det slår mig ibland att jag kan tycka att make up stores förpackningar är aningen plastiga men jag vill verkligen inte klaga på denna! Perfekt form och storlek, får lätt plats i väskan, och är stilrent.

Ljud; inget ljud när man sätter på locket! det liksom glider ner över hylsan!

Förväntningar; På make up stores hemsida är färgen helt annorlunda och inte alls lika snygg!  Jag hade inte förväntat mig något särskilt men blev glatt överraskad iaf!

Innehåll; Jag är ingen expert på innehåll och sådant men ett innehåll som jag såg var tredje största var Castor oil.
Detta är olja från en växt som är giftig men ska vara ofarlig i mindre mängder. Oljan kan även framkalla torra och spruckna läppar. Minus för det.

Betyg; fyra av fem!!

Motivering; Jag helt enkelt älskar detta läppstift och jag lovar att det är en ny favorit!! Femman drogs ner av innehållet tyvärr! Men jag är helt klart nöjd!!!

image51

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Ååh, vilken härlig färg! Snyggt!

Castor oil, ricinolja, är en av de allra vanligaste oljorna i sminkprodukter. Den enda olja som är löslig i alkohol och helt ofarlig för huden! Ricinet tas bort innan man använder det. :)

2008-03-10 @ 20:45:43
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Therése

jaha!!! men det är ju bra!! ojj då då måste jag ha läst helt fel!! :O

2008-03-11 @ 11:22:10
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0