Make up store (ett lååångt inlägg)!

Idag har jag fått jobba lite extra på make up store! Det var bara fyra timmar och så, men otroligt kul, som vanligt!

Man lär sig så sjukt mycket, och jag bara älskar att vara där! Jag har tillochmed skrivigt upp mig på att vara där några dagar nästa vecka, trots att jag egentligen har lov då!



Imorgon fyller jag 18, och till min store häpnad så fick jag ett enormt paket av Suzanne (butikschefen) när jag slutade idag! En födelsedagspresent! En necessär/väska som var fullproppad med smink och hudvård!
Jag har så svårt för att ta emot presenter, jag blir mållös, jag får nästan lite skuldkänslor, eftersom att jag skulle blivigt lika glad bara med en liten grattishälsning!
Men som sagt, jag vet inte hur jag kan tacka folk nog när det handlar om presenter, och det här var överväldigande!


Paketet;
En stor necessär/väska med ett fint rosa sidenband om!



Och innehållet;


Längst ut till vänster syns Violet Storm, en ny kajalpenna som är härligt 80-tals lila! Den kommer att passa mig perfekt tror jag!
Sedan är det två eyedusts, Vampyre och Demon!

Vampyre är den lila, jag har bara än så länge testat den på handen, men den verkar helt underbar att sota med!

Demon är mycket ljusare
än vad man tror att den ska vara, och drar åt det gråaktiga hållet, fast är väldigt skimrande! Med svart kajal under så blir Demon nästan grön faktiskt!

Sedan är det Microshadow Dagger, en ögonskugga som jag har pillat på, och suckat över, och jag hade tänkt att köpa den nästa gång jag har pengar över, men nu slipper jag det! Den är grönguldig, mer guldig än grön, med lite glitterpartiklar i. Jag brukar inte gilla ögonskuggor med glitterpartiklar i faktiskt, men den här diggar jag, för glittret syns inte! Den ser bara skimrande guldig ut!

Bakre raden från vänster; Deep cleanser, en rengöring som har utgått, men som är fräsch ändå, och som är perfekt till att ta bort fetsmink med! Och det är hur bra som helst, för jag använder ju fetsmink ibland, men det är svårt att få bort! Så den här rengöringen blir perfekt (speciellt nu till halloween, med allt vitt fetsmink, och halloween mejker!).

Bakom Deep cleansern syns Wonder Foundation Light, som också har utgått, men som var helt oöppnad och luktade fräscht, så den tror jag verkligen kommer bli fin! Den är väldigt skir, så det ska bli spännande att se hur det går med min hy (jag har utslag i hela pannan, jag vet inte ifall det är rengöringen eller ansiktskrämen som är boven). Men det ska bli jättekul att testa!

Sen längst till höger, kvar i förpackningen, är det Clensing powder. Också en utgången produkt, men som har blivigt återinförd, fast i annan förpackning! Det är tydligen ett pulver som ska blandas med den vanliga rengöringen för att få peeling liknande rengöring! Jag har faktiskt aldrig ens lagt märke till den produkten, som känns lite knasig, men det är ju oftast de lite knasigare produkterna som visar sig vara bra!



Ja det var ju onekligen otroligt många saker, och som sagt så känner jag mig nästan lite skuldkänslor för det! Det är ju faktiskt väldigt mycket pengar, som hon bara skänker bort till mig!
Jag lär mig massor av henne, och de två andra MUA-orna, Camilla och Jessica!


Nu vet jag att Ni läsare kommer att vara mer kritiskt inställda till de recensioner jag gör på make up stores produkter (eftersom att jag faktiskt har praktik där), och det gör Ni med rätta, men jag ska ändå försöka att vara kritiskt granskande med de produkter jag recenserar (även de från Make up store). För att tala klarspråk, Ja, jag kommer att skriva ifall jag tycker att något är dåligt!

Sedan kommer en FOTD (face of the day);



Bas: Matte Foundation milk från MUS, som jag fäste med Loose powder från Luminelle. Täckte finnar och lite smått runt näsan med Cover All Red, och täckte de mörka ringarna under ögonen med Cover All Blue. Båda är från Make up store (MUS).

Ögon: Började med att kleta på Eyeprimer tinted, och lade sedan Cybershadow Meteor över hela ögonlocket. Sedan lade jag en chokladbrun Eyedust i globlinjen (självklart har jag glömt bort namnet!), och målade svart kajal innanför fransraden. När jag kom hem fyllde jag i mejken med Eyedust Demon, och la en tjockare linje längs övre fransraden med en svart kajalpenna. Fyllde i ögonbrynen, och målade fransarna med Define-a-lash från Maybilline! Det mesta annat är från Make up store.

På kinderna har jag ett brunrosa rouge från Make up store!



Ha en underbar lördag allesammans, nu ska jag ut på krogen (efter klockan tolv såklart)! Natti!

Kommentarer
Postat av: LipGloss Bitch

Vilket härligt paket! Jag var och köpte just Dagger själv idag :)

Ha nu en riktigt kul kväll, grattiskramar i förskott!

2008-10-25 @ 19:29:31
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Therése

Lipglossbitch: JA verkligen!! Dagger är såå snygg! :) Tack så mycket! Kram på dig med!

2008-10-25 @ 20:06:10
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Viveka

Grattis lilla gumman!Så roligt att du fick så fina saker,det är du värd!

2008-10-25 @ 20:41:00
Postat av: CrazyNails

Jätte grattis!

Du var verkligen värd allt och skall inte alls skämmas! Kram och hoppas att du får en fantastisk födelse dag:)

2008-10-25 @ 20:48:41
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: creme-idiot

Gratulerar, själv fyller jag betydligt mindre idag (25:e). Ingen dålig present du fick, mend et förtjänar du!!! Kram

2008-10-25 @ 21:12:37
Postat av: Linda

Stort grattis i förskott, och vilket fint paket med innehåll du fått!! Sminkningen är ursnygg, du ser fantastisk ut!!

2008-10-25 @ 21:19:56
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: moonstruck

Grattis lite i förskott, vackra du! Jag önskar dig en fantastisk kväll (och ett fantastiskt liv!) Kram!!!!

2008-10-25 @ 21:37:20
Postat av: Marina

Grattis! Inte ska du ha dåligt samvete för presenten! Hon skulle inte ha givit den till dig om hon inte tyckt att du var värd den! Du är ju supeduktig och kreativ!

2008-10-25 @ 21:43:59
URL: http://www.marinamake.blogspot.com
Postat av: Em

Det långa inlägget gick fort att läsa :)

Grattis så himla mycket!!

Hoppas du får en toppen-dag!

och du, den där ljusa foundation'en som du fick, är helt underbar! bara så du vet ^^ läste väl rätt, att du inte testat den förr?

Skitfin silvermejk <3 Love it ^^

2008-10-25 @ 22:24:41
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: Sanna

Grattis!!!!



Tänkte bara säga att var försiktig när du skriver negativa saker om MUS när du har praktik där och jobbar där ibland, jag fick så mycket skit för att jag skrev ett par negativa saker om nån av deras produkter och att jag framför allt skrev om andra märken.

Detta var då jag jobbade där, och tro mig det var inte kul att få höra saker som dom sa, saker som inte har nån roll för att det är på ens fritid man skriver om smink o sånt.



Ha det bra, /Sanna

2008-10-25 @ 22:40:24
URL: http://linslusen.blogg.se/
Postat av: Rouaa

Grattis Therése!!

2008-10-26 @ 04:27:59
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty
Postat av: Johanna

Ha den äran! Hoppas du får en underbar dag! :)

2008-10-26 @ 09:57:20
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Sofia (nibblah)

Grattis! Vilket härligt paket, blir helt lyrisk bara av rosetten! Spännande grejer också! Du är som vanligt gorgeous! Roligt att se diskretare maker också, underbart skimmer och fina rosiga kinder. Dina kindben är verkligen toksnygga btw :)

2008-10-26 @ 11:35:03
Postat av: Therese

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Hoppas du hade en strålande födelsedag!

Kram!

2008-10-26 @ 11:46:55
URL: http://redlacuna.blogg.se/
Postat av: Sanna

Wie vad kul!

STOR GrattisKRAM till dig!

2008-10-26 @ 12:58:42
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Linnéa

hej! jag har samma eyeprimer som dig men får inte riktigt till det. Mina ögonskyggor lägger sig i vecket om du förstår hur jag menar :P hur gör man för att undvika detta? :) Svara gärna i min blogg!

2008-10-26 @ 16:12:55
URL: http://keewlalinnea.webblogg.se/
Postat av: Ninni

Stort grattis! Klart man ska få presenter när man fyller år!

2008-10-26 @ 16:28:02
Postat av: Sara

JätteGRATTIS på födelsedagen!



Hoppas du hade en kanonkväll på krogen och en jättefin födelsedag!

2008-10-26 @ 17:41:35
URL: http://araknofobi.blogg.se/
Postat av: Therése

Viveka: Tack! :D Ja, är inte vi alla värda något så fint? :D



CrazyNails: Tack! Ja nej, jag vet inte! :P Men jag tackar och tar emot! :)



creme-idiot: Nej men grattis!! :D Vad kul att vi fyller så nära!! Ha en fabolös födelsedag!!



Linda : Tack!! :D Ja paketet var underbart!! Tack så mycket, söta du! :)



moonstruck: Tack!! Jaa detsamma!! Massor av kramar raring!



Marina: Tack!! :D Nej, jag antar det! :P



Em: haha det var ju bra det! ;) Tack!

Är den det? Jag testade den lite nu på morgonen, den verkade faktiskt jättefin! Inte mycket täckning, men massor av lyster! Tack, söta du! <3



Sanna: Tack!! :)

o, vad tråkigt att du inte kunde säga din personliga åsikt... Fast jag tror inte att jag kommer att skriva något negativt iaf om dem, för jag har i princip bara positiva erfarenheter av Make up store! :) Det enda jag skulle vilja ändra på är deras limtuber... Det vore bättre om de vore i metall! ;)



Men tack så jättemycket för varningen och ha det så bra du med! ;)



Rouaa: tack! :D



Johanna: tackar så mycket! :) Ja den var jättefin! :D



Sofia: Tack!! :D Ja jag menar det!! :D Rosetten är hur fin som helst! Ja, jag tror att jag har gått in i en diskretare period nu, men det är kul det med! :D Åå tack, vad gulligt av dig! :P



Therese: TACK TACK TACK! :D Ja den har varit fin hittils! :D



Sanna: Jaa tack så mycket! Kram på dig med, bara för att du är du! :D



Linnéa: Hej! Jag svarar i din blogg! ;)



Ninni: tack! Ja, fast det räcker ju med något litet! ;D Men jag borde inte klaga över att ha fått så mycket fint!! :D



Sara: Tack!! Ja den var helt okej faktiskt! Tack så mycket igen! :D

2008-10-26 @ 18:37:26
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Vilket härligt paket, det är du värd. Stort grattis!

2008-10-26 @ 19:22:13
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Sv: Okej.. Då ska jag testa det, tack så mycket! :)



The Sims 2 så klart. Älskar det så äckligt mycket och längtar till trean så jag tror jag dör :P HAHA! Brukar du lira mycket?

2008-10-26 @ 19:35:32
URL: http://keewlalinnea.webblogg.se/
Postat av: Ia

Stort grattis!!!!

Och shit vad snygg du är i den sminkningen =)

Kram!

2008-10-26 @ 20:10:38
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/
Postat av: inthemake

Vilken jääättefin present. och fina grejer ;) Du är ju bara så snygg!

2008-10-27 @ 08:08:58
URL: http://inthemake.se
Postat av: RM

Snygg make!

2008-10-27 @ 11:49:50
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: sanna

OMG, u kidding me? trodde du va typ 24 :)

2008-10-27 @ 18:30:04
Postat av: Jonna

snyggt. önskar att jag kunde sminka mig riktigt snyggt när jag ska ut på krogen :)

2008-10-29 @ 16:36:53
URL: http://jompan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0