Veckans bloggtema!!

Vecka 40 (start måndag 29 sep) - Rocketqueen
Lösögonfransar, glitter och glam. Visa, tipsa eller fundera kring.


Detta är alltså ett bloggtema som jag verkligen tar nära hjärtat!
Oooh ja, jag älskar både lösögonfransar och glitter, och använder båda titt som tätt!

Lösögonfransar känner jag kan vara lite väl mycket till vardags, med undantag för små enskilda! Dem kan jag gärna klistra dit när jag har en dålig fransdag, och de ser glesa ut. Men riktigt maffiga lösfrallor sätter jag bara på mig till någon snygg sminkning bara för att det är kul, eller vid tävlingar (jag tävlar i disco), men jag går helst inte ut med riktiga lösfrallor en vardag!

Glitter å andra sidan är en sak jag använder flera gånger i månaden! Helst mycket, och helst  ska det synas!

Men åter till lösögonfransarna då! Det finns otroligt många märken i sminkindustrin som säljer lösögonfransar, men jag misstänker att tillverkarna är densamma i de flesta fall.

Om man tittar på Make up stores lösögonfransar så har de flera mycket originella, men det är några få originella som jag anser avslöjar dem.
De lösögonfransar jag använder som exempel är ett par rosa, som självklart inte finns med på deras hemsida (bara för att det är DE jag tänker på, det är så typiskt). Men dessa lösögonfransar finns även exakt likadana från märket Kryolan.


Det är dessa jag tänker på, och det här är ögonfransarna som jag fick av Efwa någon gång i våras! Helt underbara är de, och jag tror att de är från Kryolan, eftersom att hon köpte dem på Sminkoch perukmakarn!

Det finns alltså likadana på make up store. Så det känns inte så troligt att för mig att Make up store tillverkar dem själv, men samtidigt, vad gör det? Är det fina lösögonfransar så spelar det ingen roll vilket märke, eller vem som tillverkat dem, inte för mig iaf!

Andra intressanta märken för mig är Stargazer och Grimas!


Jag bara älskar lösfrallor! Och glitter! Och det här blev ett otroligt långt och onödigt inlägg!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Skillnaden är väl priset då. På Smink&Perukmakaren brukade de kosta arunt 70 kronor. Vet inte vad MUS tar?

2008-10-06 @ 06:00:12
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Therése

Sminkan: Mjo precis... glömde den lilla detaljen ;) På make up store kostar de 85-160 spänn tror jag... Och det är ju en ganska drastisk skillnad... :P

2008-10-06 @ 08:59:22
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Em.

Looking forward to it ^^

2008-10-06 @ 20:20:12
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: Josephine

Hej!

Halkade in på en sida som säljer Grimas smink och lösögonfransar, har du testat fransarna?

Dom såg jättefina ut och billiga!

Trevlig helg! =)

2008-10-11 @ 10:06:14
URL: http://hvstylist.blogg.se/
Postat av: marika

dom där fransarna hade jag på min föreställning som du va med i! hihi <3

2008-10-12 @ 14:13:13
URL: http://marikathoren.blogg.se/
Postat av: Elva

Ja den sorters fransar5 är det flera märken som har.

de köper dem nog billigt från asien och får sin egen lable på dem.

Själv köpte jag på mig ETT GÄNg fransar när jag va i Thailand förra sommaren. Jag ångrar att jag inte köpte flera då de kostade typ 9 kr paret :)

2008-12-02 @ 18:20:56
URL: http://elvamakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0