Anti-finn tips!

Jag har några bra råd för att undvika finnar;

* Ha korta naglar. Med långa naglar samlas bakterier. Eller använd en nagelborste när du varit på toa (jag har aldrig köpt någon utan använder en tandborste istället).

* ta inte i handtag, på lysknapper, på räcken i trappor mm med bara händerna. Försök att dra ner en ärm eller något när du tar i saker. Visst de städar men tänk i allefall på alla bakterier! Som du sedan kliar dig på näsan och så frodas de små liven på din hy!

* Tvätta inte för ofta! Tvätta inte ansiktet mer än en gång om dagen. Om man tvättar mer så blir huden uttorkad och då producerar huden mer fett (finnar).

* Photoshoppa! Jag tar bort finnar med punktlagningspenseln, tyvärr. Några bilder jag visar är helt oredigerade, enbart beskärda, men vissa dagar då jag får en extra stor finne så redigerar jag bort den i photoshop! Tråkigt nog....

Mina råd för att dölja de finnar man trots allt har;

* Pilla inte!

* Täck med en ganska hård concealer. En flytande concealer passar till ringar under ögonen, men en hård är perfa till finnarna!


Antagligen så visste de flesta redan detta, men utifall någon inte visste så.... skrev jag detta!
Skriv gärne en kommentar om Ni tyckte detta var kränkande simpelt/felaktikt.... Eller om någon hade nytta av det?
Skriv gärna en liten rad!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Då måste jag nog skriva i all välmening att det är synd att du photoshoppar, du är så snygg och några finnar hit eller dit borde inte spela någon roll! Jag är emot retuschering både i blogg- och tidningssammanhang.

2008-09-03 @ 19:09:44
URL: http://bigmouth.se/yta
Postat av: Therése

Mimmi: jo det har du alldeles rätt i!

2008-09-03 @ 19:23:42
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Putte

Glöm inte att skippa chokladen och pizzan också;)

2008-09-12 @ 18:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0