EOTD 27 september!

Idag slängde jag bara på färger slumpvis och det blev ju inget mästerverk, men kul att leka lite med färgerna!



Undvik gärna om det går att titta på ögonbrynen. Jag får aldrig till dem.

Hur som helst så började jag med att måla rosa cirklar längst in mot näsan med Shocking från FACE, sedan målade jag runt cirklarna och upp mot ögonbrynet med Sparkling Beach från Make up store.
Sedan duttade jag gula prickar i ögonvrån med Yellow Chrome från MAC, och avslutade med UV body paint green från Stargazer.
Define-a-lash från Maybilline på fransarna och ifyllda ögonbryn så är looken klar!
Lekfull, men inte särskilt stilig.


God natt!

Kommentarer
Postat av: Lola

Jag förstår inte hur du menar - dina ögonbryn är ju hur fina som helst och alltid?

2008-09-28 @ 08:09:31
URL: http://lolasix.se
Postat av: Therése

Lola: Nej usch! De hänger alltid på något skumt vis precis innan bågen.. och om jag har någon form av brow fix på så blir det ännu värre! :S

2008-09-28 @ 09:40:35
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sofia (nibblah)

Oh, den där rosa i ögonvrån var inte att leka med! Tjusigt!



Apropå ögonbryn... Vad anänder du nu? Har alltid använt penna förut, men sedan jag gick över till pensel och skugga är de mycket tjusigare! Det känns som du också är lagd åt det konstnärliga hållet, så det kanske passar dig bättre? Om man ser det som en lek och tränar på att måla dem med känsla är det kanske lättare? Förr var ögonbrynsmålning ett nödvändigt ont för mig, nu är det ett rent nöje att forma dem :)

2008-09-28 @ 14:30:17
Postat av: J

Tycker om färgerna du använder men är inte riktigt säker på formen och det. Det skulle nog dessutom bli extra snyggt om du blendade det rosa och blåa! :) Och mina ögonbryn är likadana men jag brukar klippa dem liiite försiktigt ^^ Såå det inte är så långa.

2008-09-28 @ 15:50:12
Postat av: Linda

åh en härlig färgexplosion!!!

2008-09-28 @ 18:06:17
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Therése

Sofia: Tack! :) Mjo jag använder en smal pensel för att fylla i dem, och det brukar bli helt okej, förutom vissa dagar då det blir totalt katastrof som idag! :P ååå lyllos dig som ser det som ett nöje! Det är nog ögonbryn som jag har svårast för... :)



J: Tack, men det är faktiskt den skarpa kanten mellan det rosa och blåa som jag tycker är snyggast! Jag älskar när färger skär sig mot varandra, det är en sådan snygg effekt. Och jag är inte heller säker på formen men man måste ju testa allt. Skulle jag sätta gränser så skulle det inte vara jag! :)

Och om ögonbrynen så är det det att jag klipper dem som gör dem hemska... ;)



Linda: Tack! :D

2008-09-29 @ 00:04:27
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Tufft! :)

2008-10-03 @ 11:34:35
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0