Sminkad vs osminkad!

Idag fick jag lust att göra ena halvan av ansiktet sminkat, och behålla den andra halvan osminkad, bara för att se skillnaden och lära mig lite om min symmetri i ansiktet!

Olyckligtvis så råkar jag emellanåt finna det omöjligt att vara seriös på kort...


Men en bild på skuggningen kan ju bli seriös åtminsonde!


Bas: Jag smetade ut Collistar Silk Effect nummer 0 och 2 i halva fejset, den är lite för mörk på vissa ställen som synes, men det får göra sak samma i den ekonomiska situation jag nu befinner mig i... Man får ta det man har!
Sedan pudrade jag med ett löst puder under ögat och på ögonlocket (ytterst tunt), och där var basen klar!

Ögon: På ögonen började jag med att lägga en mörkgrå matt ögonskugga på den rörliga delen av ögonlocket, den jag använde är faktiskt en brynskugga från EMITE som heter Carchoal eller något i den stilen...
Sedan svepte jag en brun ögonskugga i globlinjen för att jämna ut kanterna, och la den även under ögat.
Eyepencil Darkest shadow fick ligga innanför franslinjen och ovanpå locket, och den fäste jag med Microshadow Pollution. Båda är från Make up store, liksom Microshadow White som fick vara highlighter idag!
Avslutningsvis på ögondelen kletade jag dit lite Define-a-lash Volume från Maybilline, och fyllde i ögonbrynen!

Läppar: På läpparna smetade jag på lite läppglans ur The sure thing paletten från Too Faced!


Helt off topic så hamnade jag på en intressant blogg idag (nej tyvärr, det är ingen sminkblogg!) där jag fick reda på att sistonde och åtminstonde egentligen heter sistone och åtminstone! Där fick jag en smäll på kinden av överraskning!

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Naildesign

Vilken sjuk skillnad det blir mellan osminkat och sminkat. Tänk att man kan förvandla sitt ansikte så mycket, med endast lite färg. Härligt!

2009-07-01 @ 09:54:32
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: Tack! :D



Oj det är verkligen skillnad! Sådär borde jag också prova att göra någon dag.



Och jag älskar verkligen skuggningen, vilket djup det blev!

2009-07-01 @ 11:57:09
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Postat av: Therése

Naildesign: Javisst blir det?! Det är ju det som är så roligt! :)



Caroline: Tack! Jo det blir ganska stor skillnad! :)

2009-07-01 @ 15:52:29
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sexy Sadie

Utrolig artig påfunn og stor forskjell på usminket og sminket halvdel.



Er pollution svart eller grå?

2009-07-02 @ 19:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0