En smygande tillbakagång....

Först tänkte jag skriva ett långt tal i textform om vad som har hänt sedan sist, men efter att ha insett att jag bara har fått längre hår, och flyttat längre söderut, så kom jag fram till att jag i allefall bara vill skriva om smink.
Första FOTD på länge kommer alltså här;
Grund; På ansiktets lite mindre smickrande sidor (Finnar och sådant olustigt) har jag lagt Cover all Red från Make up store. Detta är en concealer som jag varmt vill rekommendera till alla de kvinnor/män som har extremt ljus hy, och känner att de inte kan ha någon foundation för att alla är för mörka.... Då vill jag absolut föreslå denna concealer, eftersom den täcker det värsta samtidigt som den är väldigt ljus. Över detta lade jag sedan Matte foundation Milk från Make up store. Den är faktiskt aningen för mörk för mig, det kan jag erkänna.
Kinder; Från märket Färg., kommer detta underbara rouge som jag bara älskar till sockersöta sessioner!
Läppar; På mina läppar bär jag Cover all red, från MUS, och ett läppglans från lancome!
Så hur har jag fixat ögonmakeupen då? Jo jag började med att släpa fram min gamla bärbara dator (eftersom den är jag inte så rädd om), sedan letade jag upp en lämplig bild, i detta fallet googlade jag på 70 tals tapeter. Efter att ha valt ut den rätta bilden tejpade jag en bit plastfolie över skärmen, grabbade tag i en smal pensel och lite svart fetsmink, sen började jag bara fylla i linjerna från bilden på plastfolien.
Efter att ha gjort detta så ryckte jag helt lätt bort plastfolien från datorn, och tryckte den varsamt mot fejjan!
Man får var försiktig när man drar bort plasten från ansiktet, så att inte färgen smetas ut.
När jag sedan hade grundlinjerna från bilden i ansiktet, så fyllde jag bara i med mera svart fetsmink, pudrade över med löst puder, och fyllde sedan i med färger i form av ögonskuggor!



Med oerhört vänliga hälsningar, Therése

Kommentarer
Postat av: Therése - Naildesign

Välkommen tillbaka! och du rivstartar sanneligen med helt fantastiska sminkningar :D

2010-04-29 @ 21:56:16
URL: http://nail-design.se
Postat av: Kajsa

Oh shit, hello again darling! :D



Gillar den gula färgen fasligt mycket!

2010-04-29 @ 22:00:45
Postat av: Viktoria

oj vad skoj att du är igång igen :D härligt med så vacker inspiration :D

2010-04-29 @ 23:04:13
Postat av: Josephine

Kul att höra ifrån dig igen! :D Fantastisk makeup! =)

2010-04-30 @ 13:22:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Therése

Therése; Tackar så hemskt mycket! :) Vad snäll du är! Det ska bli hemskt roligt att skriva en massa sminkigt igen! :D



Kajsa: Hello girl! :) Vad roligt att du gillar den gula, det är en favorit för mig med! ;)



Viktoria; Haha det ska bli sjukligt kul att skriva igen ju! Tackar så hemskt mycket! :)



Josephine: Tackar så mycket, du är väldigt välkommen att läsa här igen! :)

2010-05-05 @ 14:26:30
URL: http://http:/fakelashes.blogg.se
Postat av: Spunky

Kul att du är tillbaka igen! :)

2010-06-30 @ 14:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0