HH mineral cosmetics

Jag har alltid varit ganska skeptisk mot mineralsmink måste jag erkänna. Trots alla lovord jag hört, har jag ändå undrat hur en foundation i puderform kan ge ett snyggt resultat. Jag är ganska paranoid att se "dammig" ut när jag har puder på mig, så därför var det med stor skeptis och inga höga förväntningar, som jag ändå inte kunde låta bli att klicka hem gratisprover från HH mineral cosmetics.

Ögonskuggorna har jag dock alltid varit ytterst positiv över, och bara älskat dem jag köpt från Mine minerals, men aldrig har jag vågat slänga ut en massa pengar på något som jag är ytterst tveksam till.

Alltså: idag ramlade paketet ner i brevlådan med diverse produktprover på två olika nyanser av foundation, en concealer, en primer, ett blush, en finishing powder och tre snygga skuggor.
image76

Jag har heller ingen kabuki så jag doppade min vanliga foundationpensel från kicks i den lilla zippåsen med foundation, applicerade på huden, och vips! mina fördomar var som bortblåsta!!

Precis lika bra täckning som min vanliga foundation, fast oändligt mer lättaplicerad och jämn! porerna syntes knappt, och concealern var ännu bättre täckning, fast fortfarande ack så lättapplicerad! Jag skulle kunna sitta hela dagen och kasta lovord över de underbara produkterna men det ska jag givetvis inte göra för då orkar Ni inte läsa allt! pudret var också underbart överraskande bra och även den skuggan jag testade blev favorit direkt!

image77
ögonskuggan på bilden är Emerald Fire Eyes. 89 kronor för 1 gram!

Alltså: 45 kronor för frakt och sådant och för det får man 10 produktprover!! helt sjukt bra!!

Mitt betyg på HH mineral cosmetics är 4 av 5, eftersom att det är det enda mieralsmink jag har testat så kan jag inte ge en femma trots att jag skulle vilja det.
image78

Skuggorna fanns i inte alltför varierande färger, bara 25 olika. Foundationen däremot var i många olika nyanser och toner! 269 kronor för 8 gram foundation! ganska bra!

Kommentarer
Postat av: inthemake

Du blev jättesnygg i ditt nya...:) Blev så till mig att jag direkt gick in & klickade hem prover jag med....:)

2008-04-16 @ 22:34:45
URL: http://inthemake.blogg.se
Postat av: sandra

va har du för underlag, tänkte om du hade ngn primer, finishing oxå?

2008-04-17 @ 22:29:57
Postat av: Damien

Vilket bra tips! Alla borde köra med gratisprover, jag beställde också hem!

2008-04-18 @ 10:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0