Gemensam recension 31 augusti Concealer!

Ibland har vi gemensamma recensioner genom Pret-tys nätverk! Idag är jag ute i senaste laget men vill i allefall recensera min trotjänare, Easy cover blue från Make up store!


På bilden ser ni själva concealern ifråga, tillsammans med vitt fetsmink från Grimas, eftersom att nyansen är för mörk för mig, blek som jag är! (Och självklart måste jag ju ha med bilder på naglarna som jag faktiskt för en gångs skull har lyckats med!)

Själva easy cover, är ingen större hit ensam, och jag är inte road över det trånga i denna consealer, att den bara passar ett få utvalda, och att vi blekfisar får ljusa upp den med en annan produkt, och att de mörkare hudtyperna troligtvis får blanda den med en mörkare nyans.
Det syns inte på handen, som är tämligen brun, vilken blek skandivavie jag är, men i ansiktet ser jag nästan ut som mjölk!

Hur som helst så är denna concealer väääldigt täckande, och fungerar utmärkt för mig att plocka upp med en läpp/concealer pensle från Lindex. Sedan duttar jag ut den under ögat i små prickar, och tar mina fingrar och smetar ut den med, och värmen från fingrarna gör den smidig och följsam!


På bilden ovan har är jag osminkad till höger, och har Easy cover blue + Vitt fetsmink på ögat till vänster!
Ingen dramatisk skillnad, men ändå en stor hjälp till ett trött ansikte!

Så mitt betyg på denna concealern....
3/5!

God natt!

Kommentarer
Postat av: creme-idiot

Det här vita fetsminket, blir det inte kladdigt efter ett tag? Kanske för att det heter som det gör att jag genast tänker att det glider runt efter några timmar.

2008-09-01 @ 01:17:17
Postat av: Therése

creme-idiot: Jo det blir väldigt kakigt och smetigt om man använder enbart det, men det fungerar jättebra med concealern att bara använda pyttelite att ljusa upp med! Och så måste man ju ha på ett ganska tjockt lager med puder såklart ;)

2008-09-01 @ 01:41:50
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sanna

jag tänkte just säga det-skitsnygga naglar ju!

Nu kan du inte säga att du aldrig lyckas med att måla naglarna för det kan du:)

2008-09-01 @ 18:11:52
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men har du inga mörka ringar under ögonen alls? Du kan få mina blålila ringar i utbyte! Det är fusk att du slapp undan...hihi.

2008-09-01 @ 21:30:31
Postat av: Therése

Sanna: Tack! :D Men jag brukar faktiskt vara helt katastrofal när det gäller naglar! :P



Ninni: tycker du inte? Usch jag tycker de är hemska! Plus att jag brukar få jättesynliga blåa blodådror längs käkarna när jag blir trött!

2008-09-01 @ 23:15:04
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0