Din budgetperuk inför nästa maskerad!

Jag vet inte varför men imorse fick jag idén. Den kom till mig kl 06.30 när jag vaknade. varför? jaa säg det.

En ganska kreativ budgetlösning iaf.

Detta behöver du;

* nån gammal slinghuva
* nåt gammalt garnnystan
* en sticka (eller vad det heter. ni vet en sån där som man stickar med)
* tålamod!

Börja med att leta upp något gammalt garn. Du kan ju köpa nytt också men vad är det för kul med det? Då blir det inte budget på samma sätt!
Sedan letar du upp den där förpackningen med slingfärg som du köpte för tre år sedan som du aldrig använt. Ta ur slinghättan.
Dra igenom garnet genom hålen i hättan precis som om du skulle gjöra slingor. Om du vill kan du göra en liten knut på insidan av varje "garn slinga"  men om du inte hade planerat att rycka en massa i peruken tror jag inte det behövs. Man kan dra garnet till önskad längd! Ett tips: börja i nacken och arbeta dig framåt!

Efter mycket tålamod har du en flashig peruk!! wiiie!


Kommentarer
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi.

Ja det funkar faktiskt på riktigt, tack för tipset från din blogg ;)... något jag gör varje dag nu! haha sminkar mina bröst..xD.

2008-05-17 @ 15:58:40
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Therése

Cecilia: vad roligt!! men folk skrattar ganska skapligt när man erkänner det eller hur? :D

2008-05-19 @ 00:51:40
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0