Shopping på MIST och Kicks!

Idag var jag som sagt inne på Marieberg för att kolla in den nya MIST butiken som öppnat där.

Lokalen var inte så jättestor, men det fanns otroligt många ögonskuggor och glitter. Jag pillade, kände, tafsade, och testade nästan alla skuggor, och det verkar som om det är otroligt varierande kvalitet från skugga till skugga. Vissa lösa skuggor tex gick lätt på fingret när man duttade fingertoppen i provburken, medans vissa andra lösa skuggor inte alls fastnade.
Det har jag aldrig ens varit med om förut...

En sak som jag fann märklig var att när jag frågade hur de fäste glittret och de lösa skuggorna, så svarade make up artisten att man kan använda handkräm eller bodylotions?! Jag ställer mig aningen frågande till detta, och frågade ifall man kan använda läppglans (jag brukar använda läppglans tämligen ofta för att fästa glitter, och primer till skuggorna SÅKLART) så svarade hon att hon inte visste för hon hade aldrig testat det.
Min tanke är att hon antagligen vet vad en primer är, men att de antagligen inte har någon form av primer i sortimentet. Men varför kunde hon då inte rekommendera någon concealer, som borde vara mycket bättre att fästa glitter/lösa skuggor med än vad en bodylotion kan göra.

Nåväl, de verkade otroligt duktiga, kunniga och kreativa annars, och jag gick därifrån med tre lösa skuggor och en burk med glitter. Ena tjejen frågade också ifall jag kunde komma och bli sminkad på lördag eller söndag, då de demar gratis på folk! Det tackade jag ja till, det ska bli intressant!

Sedan råkade jag hoppa in på kicks och göra mig av med min Dior-oskuld!


Bilder på shoppingen;



Och det var den minsta skuggpaletten jag sett! Jag bara log och tänkte på barbies när jag såg den! Lade ett tuggummi paket bredvid för att visa storleken! Sedan var det en fullsize av Diorshow Black Out också, men den blev inte bra på bild. Ska bli spännande att testa den!


Och swatches på skuggorna från MIST;


Electric star påminner lite om en skugga från FACE faktiskt, Eyedust Elegant tror jag att den heter.
Frost star skiftar i grönt och är hur fin som helst, och Rouge star ser verkligen diskret och söt ut!

Gillar det gula glittret, men så här i efterhand har jag ingen aning om vad jag ska med det till...

Hoppas Ni alla haft en fin torsdag, god afton!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hm..bodylotionen är då iaf inte mitt förstahands val, eller ens tredje.konstigt att de rekommenderade det, för precis som du säger så borde ju en concealer vara bättre.



ahh, dior, ger alltid en känsla av lyx och flärd :)

2008-11-27 @ 21:14:41
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Linda

Mist skuggorna är riktigt bra, har en silvrig som jag gillar :o)

2008-11-27 @ 22:27:49
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Gråpyre

Haha, jag förstår precis vad du menar angående paletten... Den är så yttepyttigt liten att det nästan är komiskt ;)

2008-11-28 @ 01:28:26
Postat av: inthemake

De lösa skuggorna ser jättefina ut & du kommer gitta ett användningsområde för det gula glittret, I promise hihiii Ahh hoppas du gillar Dior mascaran så mycket som jag!! den äger ;)

2008-11-28 @ 09:42:25
URL: http://inthemake.se
Postat av: Hanna

Var du och provade några colour vibrations från Mist? i så fall, hur tyckte du dem kändes? :D funderar på att beställa några men har som sagt ingen butik i närheten, då måste ja åka genom halva Sverige xD

2008-11-28 @ 11:14:17
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Tyckte den gula vara grymt snygg. Purity hade gjort en grymt snygg sminkning med gult och svart

2008-11-28 @ 21:03:13
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Therése

Ida: neej jag tycker också att det låter helskumt... inte ens värt att testa tycker jag!

Oh ja! Dior!



Linda: Jaså? Ja jag testar och så får vi se vad jag tycker om dem! :P Jag tyckte de höll en ganska ojämn kvalitet!



Gråpyre: Jaa den var så liten att jag funderar starkt på vilken pensel som lämpar sig till den! :P Och söt som ett dock-tillbehör!



Inthemake: Jaa det hoppas jag! :P Man kan aldrig ha för mycket glitter! ;)

Jaa jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om dior mascaran! Det återstår att se om någon vecka eller så... :)



Hanna: Jaa jag petade lite i dem, och de verkade väldigt fina faktiskt! Men jag köpte ingen sådan! :P Hihi jaa fast eftersom att MIST verkar ha så ojämn kvalitet på skuggorna så skulle jag nog rekomendera att testa dem innan du köper dem! ;)



CrazyNails: Ja men hon gör alltid grymma mejker! ;) Hihi! Den gula kommer nog till användning nån gång... :P

2008-11-28 @ 23:49:43
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: RM

Oh, fina färger. ):

2008-11-29 @ 12:40:53
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Kajsa K

Jag har också en minipalett från Dior, Night dust heter den visst, som jag fick med min Diorshow blackout. Har inte använt den så mycket men skuggorna verkar vara bra. Hoppas du blir nöjd med ditt lilla tillskott i samlingen. :)

2008-11-29 @ 16:54:47
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com
Postat av: Ann

Jag har också testat en del ifrån MIST, men jag tycker inte alls att deras skuggor håller färgen lika länge som MAC eller MUS tyvärr.

2008-12-05 @ 16:47:58
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: Ann

Oj, jag glömde att fråga vad ditt DIORkit kostade?

2008-12-05 @ 16:55:35
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: Elina

Ser jättefina ut. Har alltid undrat om MIST's kvalitet dock... Om de verkligen är bra liksom..?

2008-12-05 @ 23:24:40
URL: http://ensvenskblondiniflorida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0