Bloggalan!

Nu kommer äntligen bilder från bloggalan då!

Jag och min älskade syster Linda åkte till stockholm vid tolvsnåret och var framme runt tre. Vi tog en taxi till vandrarhemmet, och lockade mitt hår, och bytte om.
Sedan bar det av med taxi till Sturecompagniet (rätta mig gärna om jag stavat fel)!

Detta är då Linda, i röd halvlång klänning. Hon var mer nervös än vad jag var!



Och jag tidigt på kvällen! Så här i efterhand inser jag att jag borde ha valt att ha på axelbanden på klänningen... Jag fick lite hängtuttseffekt utan dem! Röda ögon är också snyggt!



Och på dem här bilden syns verkligen hur mycket smink jag lassade på. Lösfrallor, Eyedust Amazonas från Make up store, och MYCKET svart kajal. Ögonbrynen var inte heller särskilt diskreta, eller lyckade, men så kan det vara ibland.
Mängder av rouge målade jag på, och ett ljust läppglans från FACE.



Ebba von Sydow hälsade alla välomna, i hennes andra outfit för kvällen. Jag vet inte hur många gånger hon bytte om....



Sen var det modevisning, och jag kan erkänna att jag inte var alltför entusiastisk över all den päls som florerade på catwalken. Troligtvis var det ju bara fuskpäls, men jag tycker att päls är ett onödigt inslag. Jag kan nog faktiskt ställa mig så att jag mer än gärna bojkottar pälsmodet, både fusk och äkta.



Sedan väckte Ebba sensation i sina skor... Sjukt snygga!



Det fanns många små godisskålar med diverse reklamgodis på. Det var gott!



Nagellacket jag hade är från Depend, och aftonväskan från Make up store!



I början av prisutdelningen, Blondinbella tar emot pris.



Sedan ville inte mina batterier vara med längre, men prisutdelningen var ganska lång, och mina fötter var mörbultade.

Jag träffade otroligt många trevliga människor, bland dem Katarina som bedriver Bjooti!
Jag måste erkänna att jag hade i förhand tänkt på saker som jag kunde ta upp om jag träffade en annan sminkbloggerska, saker att prata om, men allt medvetande for ur min kropp när jag hälsade på henne... Jag trängde mig bokstavligen fram och sa Hej, jag måste bara hälsa.... Och hon var jättetrevlig, men när jag insåg att hon kände igen mig (jag hade förväntat mig att få berätta att jag också har en sminkblogg, som är liten och som hon kanske har tittat in på någon gång, bara kanske), så fick jag hjärnsläpp!
Jag blev jättenervös och så här i efterhand kan jag inte ens minnas annat än att jag ganska snabbt gratulerade henne för nomineringen och önskade henne en trevlig kväll.
Jag borde ha frågat om hon visste några andra sminkbloggare som var där också, för jag kände bara igen henne!
Och dessutom borde jag faktiskt ha tagit upp något som visar att jag läser hennes blogg och är intresserad, tex något om hennes hår, som ett tag var väldigt roligt att följa!

Nåväl, man kan inte alltid ha sinnet på plats, och för övrigt minglade jag lite med ganska många.
Maybilline var där och sminkade jättefint också, och jag skrattade gott åt Carolina Gynning när hon delade ut priser. Hon verkar vara en väldigt charmig tjej!


Och jag fick ingen Goodiebag! Den var slut när jag till sist skulle gå och ville ha de, det var tråkigt! Men kvällen var oförglömlig, men faktiskt inte jätterolig.... Det var synd att jag inte kunde följa med på efterfesten, jag fyller 18 nästa vecka....

Och ett stort grattis till Makeupoholic som vann priset för bästa sminkblogg!



Nu mina damer och herrar, ska jag äta chokladbollar, dricka vatten (jag äääälskar att dricka iskallt vatten till choklad), och läsa en av Henning Mankells alla fantastiska böcker om Wallander. Det är nog min absoluta favoritförfattare!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det var riktigt dåligt, men nu vet dom det till nästa år... =)

2008-10-19 @ 04:28:24
URL: http://malinnestor.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vacker är bara förnamnet! Det röda lacket och det ursöta halsbandet gjorde sig verkligen rätt, jättesnyggt!

2008-10-19 @ 04:55:02
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Postat av: Sminkan

Aaah! Vad vacker du var! Inget fel på vare sig smink eller klänning! Som en dröm ser du ut!



Och jag är glad att du blev nominerad. Din blogg är en av de kreativaste, ärligaste, härligaste och roligaste av alla! Måste jag välja tre att följa är din en av dem.



Puss på dig och i mitt hjärta är du vinnaren!

2008-10-19 @ 09:27:54
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Therése

Malin: Japp goodiebags till alla! :P



Kajsa: åå tack! Halsbandet har faktiskt min mamma gjort! Hon är silversmed och sååå duktig! Skulle ha ett par matchande örhängen till, men de glömde jag hemma.. tyvärr! Tack!



Sminkan: Tack! :)

Men jag blev inte nominerad! :O Det måste du ha missförstått!

Men däremot blev jag rejält förvånad att du inte blev nominerad! Du bore verkligen ha blivigt det, eftersom att DU är så otroligt kreativ, och härlig, och alltid har snälla saker att säga! ;) Du sprider en god stämmning bland alla sminkbloggar, har en otrolig skrivartalang, och lägger upp flera otroliga sminkningar och oftast flera inlägg per dag, samtidigt som du hinner ha ett liv utanför sminkvärlden också!





Puss på dig med, och tack för de jättefina orden! ;)

2008-10-19 @ 09:37:19
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sanna

Både du och din syster var (är) jättefina!

och så vackra blå ögon:)

2008-10-19 @ 10:03:40
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: moonstruck

Vad vackra ni är, både du och syrran:) Din klänning är hur söt som helst! För övrigt håller jag med Sminkan om din blogg, den är en höjdare:) jag tycker att du är en frisk fläkt i bloggvärlden med dina uppriktiga åsikter om saker och ting och din kreativitet har inga gränser;man kan lika gärna få se galasminkning värdig en hollywoodstjärna som variga, äckliga sår;)

2008-10-19 @ 10:05:34
Postat av: badis

Vackra pics på dig och systern! Vilket dependlack är det som du har, det är superglammigt?

2008-10-19 @ 11:01:25
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: Sofia (nibblah)

Ni är jättefina! Din sminkning känns väldigt gala, och nagellacket var toksnyggt till! Trist med goodiebagen dock... Men vilka ljuvligt söta lockar du har i håret :D

2008-10-19 @ 11:23:33
Postat av: Linda

Så fina ni är båda två, och din klännig är ursnygg!!!

2008-10-19 @ 15:07:03
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul att se lite bilder! Men trist att du inte fick någon goodiebag. På tal om något annat, men vilken dag fyller du nästa vecka? Jag gör nämligen det också, närmare sagt på torsdagen :)

2008-10-19 @ 16:14:42
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Katarina (bjooti)

Åh. Nu gör du mig alldeles rörd :D Klart jag känner igen dig, du har en av mina favoritbloggar ju! Du var så fin och så rar! Synd att det var så himla rörigt där inne att man inte hade någon chans att prata lite mer. Din syster var också himla fin!



TACK för att du kom fram och hälsade. Du gjorde min kväll.

2008-10-19 @ 18:23:38
URL: http://bjooti.net/
Postat av: Sminkan

Blev du inte nominerad? Åh.. Ja, just ja, det var aBjooti, Makeupoholic, LGB och en till. Nå, du blev bjuden i alla fall! Det blev inte jag! :D

Och du var snygg och du hade varit värd att vinna! För mig är du fortfarande topp tre, oavsett vad resten av världen tycker. Vill du gå på Skönhetsmässan 24-26/10? Jag har en biljett som jag inte kan nyttja. Du får den gärna om du kan/vill gå.



Kram

2008-10-19 @ 19:26:13
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marybeth (fd skosoet)

Ni var jättesöta! :)

2008-10-19 @ 21:29:21
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: makeupoholic

Tack för grattis, och vad snygg du var på galan! Hade vi sprungit på varandra tror jag faktiskt att jag också hade känt igen dig, men jag själv däremot är nog mer svårigenkänd :-)

2008-10-19 @ 21:33:00
URL: http://makeupoholic.blogspot.com/
Postat av: Ochid

Riktigt fina, smikningen är som alltid riktigt snygg! Gillar håret väldigt mycket, klassiskt och snyggt!!

2008-10-19 @ 22:30:54
URL: http://orchid.devote.se/
Postat av: Therése

Sanna: Tack!! :)



moonstruck: åå tack! Vad gullig du är! Ja variga sår är ju alltid kul! Hihi! :)



badis: Tack! Det är nr 144! :P



Sofia: Tack! Ja, jag läste på en annan blogg att några hade tagit två goodiebags tydligen, och det var ju lite oturligt... Hoppas att de skäms! :P



Linda: Tack!! :D Klänningen lånade jag faktiskt av Linda! ;) Kände att det skulle vara onödigt att köpa en klänning som jag aldrig mer skulle använda... :P



Johanna: Ja det var tråkigt! Åhå på torsdag? :D Vad kul, jag fyller på söndag! Jag måste komma ihåg att gratta dig då! :D



Katarina: Nej men nu rodnar jag! :P Tack för att du kände igen mig! ;) Det gjorde min vecka! Haha! :D



Sminkan: Ja precis, det var de andra som blev det! :P Nej, jag undrade verkligen varför du inte blev bjuden... Eller varför jag blev det... Det måste ju vara så att de snubblade över min blogg av en slump, eller något sånt... Men hade de snubblat över din blogg så hade ju du också blivigt inbjuden såklart, konstigt bara att de inte gjorde det....



Ååå jag hade sååå otroligt gärna velat gå på mässan, men alla pengar tog helt slut i samband med galan, så jag har inte råd till att åka buss/tåg till sthlm igen.... Verklgien tråkigt, men nästa år kan jag kanske gå!

Kram på dig, och ha en jättefin vecka!!



Marybeth: tack! :D



makeupoholic: Vassego! ;) Ja det var ju hur mycket folk som helst!! Grattis igen iaf! ;)



Ochid: Tack! Det var syrran som fixade håret! Hon är väldigt duktig med hår!

2008-10-19 @ 23:02:07
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sublim

Fantastiskt vackert syskonpar! Du är dessutom otroligt lik en gammal klasskompis till mig som jag tyckte massa om, så nu gillar jag dig extra mycket bara för det.;)

2008-10-19 @ 23:02:51
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: R M

Ah, fin du är! :)

2008-10-20 @ 18:24:43
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Therése

Sminkan: Tack! Hahah!! Ja så kan det vara! ;)



RM: tack! :D

2008-10-20 @ 22:52:10
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Therese

Du är så vacker!

Helt otroligt! Klänningen, sminket ja allt.

Ge dig själv en stor klapp på axeln för det är du verkligen värd!

Kram!

2008-10-21 @ 12:09:13
URL: http://redlacuna.blogg.se/
Postat av: Maya Gunnarsson

Heeej ! vet inte om du kommer ihåg mig från toaletten på Blogawards? du och jag med lösögonfransar :) haha.

måste säga att du var himla fin på galan iaf, hoppas allt är bra.

kram Maya

2008-10-23 @ 13:02:17
URL: http://Mayagunnarsson.se
Postat av: Therése

Therese: Tack!! :D aaw desamma! Kram! :)



Maya: Joo jag kommer ihåg dig!! :D Ja tack desamma!! :D Kram!

2008-10-23 @ 22:20:53
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0