Beauty tips: vit ögonskugga!

Nu när kameran är trasig har bloggen kommit lite i andra han, men här är iaf ett litet inlägg om hur viktigt jag tycker att vita ögonskugga är. Jag har nästan använt slut på min microshadow white från MUS för att jag använder den så mycket. många tycker att man ska använda en skimrande produkt till highlight, men jag föredrar något matt som gör att det inte syns att det är smink där.
image100
Den blå färgen representerar där jag använder bronzer eller ett mörkare rouge.
Den gröna där jag använder microshadow white.
På bilden har jag faktiskt inte ljusat och skuggat dessa ställen, för jag gjör det bara vid speciella tillfällen, typ fest eller till en dejt.

Jag vet att det finns en hel drös med ansiktskartor med förklaringar om hur man ska ljusa och skugga beroende på huvudform och så vidare, men jag har faktiskt aldrig riktigt förstått dessa för det finns ingen karta som förklarar vad JAG har för ansiktsform. De MUA jag har frågat har sagt olika. Oval. Diamant. Fyrkant. Jag blir bara förvirrad.
Hur som helst så är det så här jag ljusar och skuggar.

Speciell case med näsan. Jag tycker aldrig jag får till den där tekniken som ska smalna av näsan. Jag tycker bara att den ser smutsig ut, och från sidan ser den jättelång ut. därför brukar jag ibland dutta en rougeborste i en persikofärgad rouge och liksom bara pressa lite löst snett tvärs över. En gång på varje sida. då ser min näsa mindre ut och lite lagom sommarbränd ut.

Tuttarna: brukar jag pinsamt nog ljusa och skugga. Efter att ha sett en video på youtube om det av eve pearl, så testade jag, med förvånande resultat! Så till dejter och sådant brukar jag göra som eve pearl.

Kommentarer
Postat av: Mia

Mohahaha, vilken krigsmålning!

2008-04-30 @ 22:55:08
Postat av: Ia

tuttsminkningen går ju inte av för hackor...
måste provas!

2008-05-01 @ 14:43:43
URL: http://www.themeangreenmachine.blogg.se
Postat av: Therése

mia: jaa!

Ia: ja det tycker jag! man får faktiskt mycket större bröst av den mejken ;)

2008-05-01 @ 18:10:00
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: Damien

Haha... Shit va skön du verkar vara! Underbar inställning till det mesta verkar det som. Jättehärligt blogg! Kram

2008-05-02 @ 08:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0