Blekfisars concealerproblem.

Ja absolut, jag är en blekfis! Blekaste nyansen är alltid för mörk. I både foundation och concealer värld. Men det är concealer världen som jag tycker ligger sämst till med olika nyanser.
Make up store har ju deras klassiska cover all mix, som finns i en ljus och en mörk nyans. den ljusaste är för mörk.
Nåväl så är det på de flesta sminkmärkens nyanser. alltid för mörkt. Jaghar dock inte kollat in MACs nyanser något närmare eftersom jag ytterst sällan är i sthlm OCh har pengar.
Nåväl här är ett billigt alternativ!

image101
Köp den vanliga concealern även om den är för mörk. Jag använder easy cover blue som täcker alla sorters pimplor och sådant bra men främst till mina blåa påsar under ögonen, samt mina horribla skräckfilms blodådror som jag har längs kinderna.
Köp sedan vitt fetsmink från tex smink och perukmakarn eller något sådant. Jag köpte mitt på eksons postorder.
Där har de märket grimas som är till för teaterbruk bla.
55 kronor kostar en burk med MYCKET fetsmink! jättebra tycker jag!
Sedan är det bara att ta en klick av det vita och mixa till exakt rätt nyans i burken easy cover. Detta gör att även när jag blir brunare kan jag fixa rätt nyans. bara att mixa rätt! stört bra säger jag!

De har även jättefina lösögonfransar som är värda att titta på!


Kommentarer
Postat av: Mia

Känner igen mig i blekfis problemet :)

2008-04-30 @ 22:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0