Dagens...

Dagens skratt: stod damen i raden bakom mig för. Han skrattade (läs asgarvade) på premiären av Plutot La Vie när det var fullsatt på hjalmar bergman teatern när det var knäpptyst i salongen och när det inte fanns ett dugg att skratta åt på schenen.

Dagens ros: vill jag ge till den snälla konduktören på tåget för att jag inte hade kontanter. Jag fick åka gratis.

Dagens pinsammaste: Tjenare Mats! skriker jag högt till min gamla mattelärare som nu är rektor för vårat program. Oturligt nog heter han Lasse.

Dagens torraste: jag är törstig! utropar angelica. Det finns skumsläckare där borta, säger jag och tillägger: men de är för skumma, varpå jag asgarvar högt och ljudligt och med många generade blickar från angelica till de närmaste som glor.

Gårdagens torraste: Samuel vår klassråds repsentant, med torraste humorn i sverige och arne vaise röst; Då börjar vi med trosbekännelsen. Jag: räcker upp handen och utbrister utan att ens tänka på det, Jag har trosor! varpå några fniss utbryter, många kommentarer om att det var torrt, men samuel asgarvar i tio minuter. Antagligen är det en sådan där sak som är komisk för folk som faktiskt avlagt trosbekännelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0