Drömbilen. Ett lååångt inlägg. DU behöver inte läsa hela.

Det hela började med en dröm för några månader sedan. Jag drömde om en bil med inbyggda sminkfunktioner. Och varför inte, tänkte jag när jag vaknade. Så detta blev en massa funderingar och fantasier kring drömbilen, som kanske är möjlig om femtio år när jag har fast inkomst och sitter med en massa pengar. Då kanske jag kan specialbeställa en sminkbil. isåfall kommer den iallefall att se ut så här;


image63


Men den kan ju inte bara vara snygg heller så jag ska ersätta några funktioner med andra.
Hastighetsmätaren tex. Vem vill ändå köra för fort? Det tycker jag iaf bara är otäckt. Istället Instaleras en ansiktsscanner som avläser hur mycket smink man har på sig och hur det ser ut.
Sedan visar sminkmätaren hur det ligger till.

image65


Givetvis ska det tråkiga ordet "handskfack" (inte allför många använder ju handskar idag) ersättas med ordet "sminkutrymme" eller "skivfack"

image66

* Okej hur många nylackade naglar har egentligen förstörts pga dåliga handtag i bilen? inför en prakrisk knapp eller något som öppnar den istället!!

* inbyggd fön. För stressade morgonar. Men jag ska inte överdriva. Anti heat produkter får man kleta in själv.

* GPS. Vem tusan vill ha en GPS som talar om vägen? då missar man ju tusentals tillfällen att stanna och fråga den där snyggingen efter vägen. GPS som leder en direkt till alla bra affärer däremot. Det kan jag tänka mig.

* Scanner i sätet. Ja, ibland finns det ostrategiskt planerade fläckar på byxorna som man inte märker i gryningen när man hasar sig  upp. Därför finns det i denna bil en scanner som talar om ifall man har minsta mikroskopiska fläck. Helst borde fläckvarningar kopplas till automatisk dörrlåsare så att man inte KAN gå ut med fläckar på baken.

* Växelspak med inbyggda välgörande ångor. För nariga händer.

* Massagepedaler. Av med skorna och njut!

* Solfilter i rutorna som aktiveras vid risk för rynkbildning!



Så volvo, starta produktionen idag!


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha älskar detta inlägget! Kan du inte ordna ett exemplar åt mig också ^^?

2008-04-06 @ 19:43:13
Postat av: Therése

haha!! självklart!! gratis sminkbilar till alla!! ;)

2008-04-06 @ 19:59:13
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: Sminkan

Jaaaa!!! Guuuu vad bra!! Skrattar så tårarna rinner och önskar mig verkligen en sådan bil! Snälla, skicka in det här förslaget till Volvo eller Saab!Då bllir bilen mindre snygg, men får jag bara funktionerna så!

2008-04-09 @ 16:45:38
URL: http://www.sminkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0