Min vackra syster marie!

Igår fick jag sminka  min andra syster, marie! hon är min lilla storasyster, ett år äldre än mig, och även hon otroligt vacker! Hon har stora bruna ögon, perfekta ögonfransar som inte behöver böjas, utan bara ett svep med mascaran så är de perfekta! hon har en liten, gullig, bräcklig kropp som man skulle kunna bryta sönder om man kramade henne för hårt!
image85

Jag tog inspirationen från monroemisfitsmakeup på youtube och det blev ganska bra faktiskt.

Bas: använde ingen eftersom hon inte gillar för mycket kladd.

Ögon: eyeprimer tinted från MUS över hela locket, sedan applicerade jag ett tjockt lager med yellow chrome från MAC över halva ögonlocket in mot näsan. andra halvan målade jag med microshadow jubilée från MUS, som jag tonade upp mot brynet. Det gick inte så bra att tona uppåt på henne, men tillslut blev det någotsånär okej. lösfrallor och kajal.

Läppar: målade med en läpppallett från Viva la diva, en rosalila färg, pudrade över läpparna med fixer powder från Grimas, och målade sen små leopardfläckar med en tunn pensel och microshadow jubilée. efter det pudrade jag återigen lite lätt med fixer powder.

Kommentarer
Postat av: inthemake

KUL!! =) jättekul med läpparna :)

2008-04-20 @ 19:20:44
URL: http://inthemake.blogg.se
Postat av: MakeupMyLack- Sanna

Å, skitsnyggt!
Jag kan se likheterna mellan er 3, och ni är snyggsöta allihop!
Jag avgudar Jody på Monroemisfit!
Hon är en av de vackraste och mest begåvade kvinna jag nånsin sett!

2008-04-21 @ 13:09:10
URL: http://makeupmylack.blogg.se
Postat av: Sminkan

Otroligt snyggt! Vilka vackra ögon din syster har! Och vilken snygg makeup du gjort! Den måste passa henne väl i stil, i alla fall vad man ser på bilden! Bravo!!!

2008-04-21 @ 20:31:06
Postat av: Therése

inthemake: jaa läpparna är copade direkt ffrån monroemisfitsmakeup! så all credit till henne! :P

Sanna: Heter hon alltså Jody? joo hon är otroligt kreativ och inspirerande!

Sminkan: Tack! jaa hon har jättefina ögon! jaa hon har lite punkstil tror jag! haha! :D

2008-04-22 @ 08:57:58
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0