Raande-vo!

Jippie!!
imorgon ska jag se Plutot La Vie med danskompani Raande-vo!! Det ska bli så otroligt roligt!!!
Förra året var vi och såg deras föreställning Inaff.
En mycket omtalad föreställning om ungdomskärlek. Jag själv blev högst förvånad och överlycklig över förra årets succé! Jag trodde inte att det fanns ett så bra danskompani i sverige, och framför allt inte i vivalla i Örebro!!

Det var troligtvis en av de starkaste upplevelserna jag varit med om, helt klart i klass med Bounce.
Koreograf Lena Josefsson är en underbart positiv och målmedveten kvinna, som är syster till min lärare i modern klass, Monica Ragnarsson. De båda syskonen är väldigt kreativa, och ett plus, de har också bott i Åsbro i sin uppväxt (Den lilla hålan med tanter med gångstavar som främsta inriktning där jag nu sitter och skriver).
Dansarna i Plutot La Vie är en varierad mix från olika länder som Lena Josefsson handplockat för att få fram den rätta känslan och tekniken.
De tio proffesionella dansarna kommer ifrån både Europa, Asien och Afrika! Det är med höga förväntningar som jag ser fram emot morgondagens föreställning i Vivalla.

image82

bild hämtad från deras webbsida som du finner här.

Kommentarer
Postat av: Natalie Stjernström

Ursäkta Th, idag var jag ute och gick med gångstavar, i Åsbro. MIN HEMSTAD. ;b Jag har allt hittat till din blogg.

2008-04-17 @ 21:04:27
URL: http://nataliestjernstrom.blogg.se
Postat av: Therése

haha!! hej natta!! det var längesen man såg dig! hur är det nuförtiden? :)

2008-04-18 @ 13:00:40
URL: http://fakelashes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0