Recension Foundation!

den 27 är det alltså och vi några stycken på pret-ty skulle recensera foundation... efter flytten har den tråden försvunnit så jag vet inte riktigt ifall någon kommer ihåg det men jag kör på!

Jag ska recensera Matte foundation milk från Make up store. Den har jag använt nu under en längre tid. ca 4 månader.

image98

Matt foundation är något mer täckande och ger som namnet säger en mattare yta. Passar den kombinerade till feta hudtypen. Ger en mycket jämn och fin yta.

nyckelingrediens

  • Glycerin: Verkar mjukgörande och fuktighetsbevarande för alla hudtyper. Är även bra för hållbarheten av produkten
  • Pantoten: Binder fukt i överhuden, ökar pigmenteringen, påskyndar celltillväxten, snabbar på läkning av solsvedda och brännskador, sår och akne, hämmar tillväxt av bakterier och sägs också vara bra vid klåda.
  • Propylenglykol: Använts mot viss typ av eksem, är fuktbindande/håller kvar fukt i huden, dödar vissa bakterier.

245 SWE


så skriver makeupstore.se om denna produkt. Well, jag har ingen stenkoll på ingridienser, så den biten lämnar jag åt dem och bara litar på att det ska vara bra.
 
MIn hy är torr med enstaka finnar som dyker upp ibland på kinderna mest. Jag upplever denna foundation som aningen för täckande för min smak, ochh jag brukar fukta penseln innan jag applicerar på huden.
Den sitter hela dagen med lite puder, och känns inte särskilt fet, eller smetande. Det enda problem som jag ser hoss denna foundation (och antagligen de andra i matte serien också eftersom att jag hade vanilla förut) är att de är för gula på något sett för min hy. Dessutom tenderar de att mörkna efter appliceringen som om det blev en kemisk reaktion. Otroligt negativt.
EN annan sak är svår att förklara, men det är som om det mörka pigmentet sitter i oljan på något vis, och försvinner lite om man duttar vatten på. kvar är en blek fet yta. väldigt svårt att förklara.
Men men ett stort plus är för förpackningen som jag föredrar, det är en pumpflaska som räcker lääänge! Jag hade min vanilla i över ett år, och ändå var det lite mindre än hälften kvar när jag inte ville ha kvar den. Den blev för mörk för min hy.
Glasflaskan är snygg design på och går inte sönder trots upprepade gånger jag tappat den, både på marken och någon gång mot badkaret. Hygienisk design, önsvärt vore att foudationen höll samma kvalitet.

Jag ska testa någon annan foundation när denna är slut. Jag skulle nog inte vilja rekommendera den.

Den får en 2a av 5 av mig.

image97


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Jag gillar ingen foundaion eller något puder från MUS. Bara ögonskuggor och kajaler är okej från dem, tycker jag. Men det är ju olika mellan olika personer. Ville bara säga att jag delar din åsikt. :D

2008-04-27 @ 15:26:59
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi.

Jag använder vanilla, jag har testat massor med foundation utan att verkligen hittat den där som inte är "gul" på mig.
Collistar och MUS är dom som har passat min hudton, så jag är riktigt glad över min foundation.
Tror att foundation är något man själv måste prova sig fram till... för jag upplever inte det du upplever.
Därimot dissar jag Lancomes, Diors och biotherms.

Jag har föresten pajjat en glasflaska genom att tappa den... skit.. för liksom det var glas-splitter i det som stannade i glasflaskan haha.

2008-05-15 @ 17:19:57
URL: http://joxxxxi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0