Skolstart!

Ja idag börjar skolan igen. Klockan är 06.25 nu när jag skriver detta, och idag, den 19 augusti börjar jag i en ny klass. Jag ska gå om andra året på dansestet, och jag känner INGEN i den nya klassen. Positiv som jag är, så tycker jag att det ska bli jätteroligt att få lära känna en hel drös med nya människor!

Dagens mejk blev en som jag kör på tämligen ofta, men den är såå rolig så det gör ju inget! Jag verkligen älskar glitter! Det borde man använda oftare!



Rosa kajal från Viva la diva som grund, sedan Cybershadow babydoll (Make up store) ovanpå det! Över detta ett tjockt lager med glittereyeliner Angel från Make up store! En vit skugga över hela övriga locket, och ögonbrynen ifyllda med brunt. På fransarna har jag Define-a-lash från Maybilline och två lösa ögonfransar (Ni vet sådana dära enskilda). De lösa fransarna fick sitta där de sitter eftersom att jag har brytit av några av mina fransar på ena ögat, så det ser lite knäppt ut utan några extra.... Tycker inte att jag fick ordning på färgerna på fotot, den rosa är MYCKET mer pigmenterad, och glittret blev inte heller bra...

Nåväl innan jag drar till skolan måste jag bara visa en kul grej;


Kan Ni gissa vad det är? Hihi! Det är ett skäggskydd! Haha jag skrattade så jag grät när jag fick syn på det! Min pappa jobbar på procordia food, och där måste de (somhar skägg såklart) ha såna här skäggskydd när de är bland maten!
Hahah! Det kanske man skulle ha på sig första dagen i sin nya klass? hehe!

Ha en underbar tisdag nu gott folk. Jag är antagligen för trött för att orka updatera bloggen ikväll, men imorn kanske jag orkar!

Kommentarer
Postat av: inthemake

Såå snyggt, eyelinern var jättefin;) lycka till idag :)

2008-08-19 @ 08:03:51
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Therése

Inthemake: aaw tack! :)

2008-08-19 @ 08:30:33
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag kan inte förstå hur du lyckas få till det så bra! Supersnyggt! Lycka till i nya klassen! Det kommer att gå finemang! :-)

2008-08-19 @ 08:47:28
Postat av: Sofia (nibblah)

Gosh, verkligen jättesnyggt! Ger dig fina "kattögon", och fasiken vad jag älskar den rosa färgen! Urtjusigt!

Förresten: vilka är dina all-time rosa favoriter? Känner att jag behöver FLEEEER!:D



Lycka till i nya klassen:)

2008-08-19 @ 09:51:05
Postat av: Erika

Blev jättesnyggt med rosa, på mig blir det alltid orangeaktigt.Lycka till i plugget, var i samma situation för ett år sen =)

2008-08-19 @ 10:17:56
Postat av: Saa

hej.. skulle vi inte kunna få se en bild där du ler? hade varit roligt.. kram

2008-08-19 @ 11:32:17
Postat av: Emelie

Haha, det var ju lagom sexigt det där skäggskyddet haha!

Och snygg sminkning som alltid :)

Hoppas du hade en bra första dag!

2008-08-19 @ 17:23:37
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tjusigt :)

2008-08-19 @ 21:10:42
URL: http://lipstickjungle.blogg.se/
Postat av: Therése

Ninni: hihi tack det gick ganska bra faktiskt!



Nibblah: tack! All time rosa favoriter? :D haha! Det är nog mest babydoll! Den är verkligen ROSA! Annars har jag inte så jättemånga rosa faktiskt! Jo Body paint UV pink är också en superrosa favorit! Hihi! Dina då? ;)



Erika: Tack! Då vet du hur det är... Alla strirrar! ;)



Saa: På din begäran blir det ett stort smajl nästa ;) kram!



Emelie: haha jaa verkligen!! tack ;)



Nathalie; hihi tack!

2008-08-20 @ 05:13:49
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sofia (nibblah)

Åh, jag får nog allt kila in på MUS så snart som möjligt:)

Mina favoriter just nu är en gammal Stargazerskugga som hängt med i evigheter, Fuschia! Sitter verkligen som berget också. Sedan gärna Paparazzi från MAD över, då Fuschia är nästan helt matt. Sedan är min nya eyeliner från Make Up Forever (13L) en ny favorit, metallisk också!

Nästa rosa favorit blir nog Sunset B. från MACs Starflashkollektion.



Tack för tips, damn vad jag älskar rosa:D

2008-08-20 @ 09:54:55
Postat av: Sofia (nibblah)

Hihi, jag "slapp" gå till MUS, bytte precis till mig Babydoll på Pret-ty, hurra! Tack så mycket för tipset, får hoppas att jag gillar den lika mycket som dig :D

2008-08-21 @ 14:17:13
Postat av: Sminkan

Underbart på dig! Jag skulle inte kunna rosa kajal run hela ögat. Jag kan ha mycket, men inte det. Fast fasen vad snyggt det är på dig!

2008-08-21 @ 18:31:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Therése

Sofia: haha vad bra!! åå jag bara älskar stargazer! Ett utmärkt budgetmärke!!! Och jag är jättesugen på att beställa från MAD också! :P



Sminkan: tack! :D

2008-08-22 @ 02:16:22
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Otroligt snyggt på dig...kajalen menar jag då hihi

2008-08-24 @ 20:11:23
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0