Utmaningen!

Jean på pret-ty utmanade oss igår att skapa en sminkning med inspiration från en tiger. så detta är mitt svar på den utmaningen!

image46


image47

Ögonen:  Eyeprimer tinted från Make Up Store över hela ögonlocket. Sedan applicerade jag ett tjockt lager med Chrome Yellow från MAC upp till brynbenet (eller vad heter det? browbone är ju det engelska vad är då det svenska??)
precis under ögonbrynet lade jag tunt med Microshadow White från MUS och sedan markerade jag ögonbrynen med Microshadow Xocoatl från MUS.
Jag målade kraftiga linervingar med MIcroshadow Jubilée och kletade på sparsamt med mascara. Jag försökte få mascaran på underfransarna att likna morrhåren hoss en tiger men det gick inge vidare....
På kinderna lade jag Microshadow Honey Pie från MUS och läpparna fick färg från Lip Palette från Viva la Diva och aningen Microshadow Jubilée.
Ganska enkelt men ändå dramatiskt!

Kommentarer
Postat av: Jeya

Okey vad skoj! Jag funderade med på det ett tag. Jag gick frisör, hoppade av (böt program) sista och tredje året av endel anledningar. Går ett saminriktat program nu, tar studenten i sommar. Jobbigt bara att fundera över framtiden/yrken nu. Har beslutsångest...

2008-02-19 @ 18:48:08
URL: http://starletimyours.blogg.se
Postat av: Jeya

Tycker du lyckades bra med tigersminkningen men jag skulle ha velat fått in mer "randigt" i makeupen och lite mer sotade ögon om du tänker hur markerade tigerögonen är... sjuktbra gjort annars, fasiken vad kul :)

2008-02-19 @ 18:53:30
URL: http://starletimyours.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0