Recension på LUMENE arctic aqua

LUMENE ARCTIC AQUA 
24h Deep Hydration Moisturizer


This refreshing and effective moisturizer raises skin's moisture content and prevents moisture from evaporating by restoring skin's own natural defences. Contains pure, mineral-rich arctic spring water and hydroxylitolTM compound that maintains skin's moisture balance. Provides long lasting moisture and keeps skin healthy and soft.


Normal to dry skin.



Denna kräm köpte jag på kicks för 85 kronor i onsdags. Ett mycket överkomligt pris tycker jag.
Jag har torr hud och bad om en hudkräm som vaqr fet, men inte så fet att mascaran lade sig under ögonen.
Detta är en mycket bra beskrivning av den, och jag är verkligen förtjust i den! Den är mycket fet, så fet att man känner sig kladdig, men ändå blänker den inte på så där fettaktiskt sätt. Jaghar inte fått några finnar av den, och den luktar ganska fräscht! Det enda minus jag har upplevt med den är att den ger den där kladdiga hinnan som gör att man nästan klistras fast vid kudden på kvällen... Inte så hett, men heller inte så störande som endel andra krämer kan bli.
På morgonen vaknar jag med frisk hud, och bäst av allt; utan mina vanliga linjer på halsen som jag brukar få när jag sover på ett visst vis.

Denna kräm går att använda med fördel under sminket, dock var den lite fet kändes det som, och efter halva kvällen fick jag använda puder för att matta ner lite.
Mascaran kletade inte, men det kan bero på att jag pudrade kraftigt under ögonen, jusst för att förhindra grått kladd.


Krämen får av mig en fyra av fem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0