Veckans bloggtema -sminkproblem!

Vecka 30
Sminkproblem - vilka områden inom makeup har du svårt att lyckas med? - accessories förslag

Jag kan helt enkelt göra en lång lista av detta.

* En sotad mejk. Det är nog det svåraste man kan göra, och få till det snyggt. Jag lovar, jag har försökt och tränat och följt tips och råd och hela anvisningar. För mig funkar det helt enkelt inte. En sotad mejk i andra färger än svart kan jag få till, men svart är ju det ultimata att sota med, och för mig funkar det inte!

* Röda läppar är också ett svårt område för mig. Jag har redan enormt gula tänder och de ser dubbelt så gula ut i rött läppstift. Dock brukar jag skita i det och ha det iaf, men när jag skrattar så ser det lite halväckligt ut! Någon sa att man ska ha läppstift i kalla toner för att motverka det gula men det fungerar inte heller. Ska snart bleka mina tänder, så det blir nog bättre då!

* Puder! AAAAH!! Jag blir tokig! Jag ser bara dammig ut! Det är hemskt! Efter ett tips från rocketqueen för länge sedan så har jag börjat använda en fuktad svamp för att få bort det pudriga, och det ser bättre ut, men jag ser fortfarande alldeles dammig ut i solen!

* Min torra hud är ännu ett problem. Den är alldeles uttorkad, och alla fetare krämer gör bara att mascaran kladdar. Någon som kan tipsa om en fuktgivande kräm som inte lämnar svarta klumpar under ögonen efter en timma?

* Naglar. Jag är helt enkelt urusel på att måla naglarna. Jag är extremt darrhänt.

Oj oj VIlken negativ lista detta blev. Nu får jag sitta och peppa mig istället.
Jag är ganska bra på endel andra saker.
Nu blev jag glad igen! haha!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Någon kräm vette tusan, men för att undvika att man blir svart under ögona, har jag börjat använda vattenfasta mascaror (Define-a-lash samt Lumenes Blueberry curl som gör fransarna otroligt svarta dessutom) och eyeliners.



Sen att måla på nagellack, övning ger färdighet. Funkar inte det, så finns tops och borttagningsmedel :D

2008-07-22 @ 21:19:12
Postat av: Therese

Tack för tipset! ska kolla den! :D

2008-07-22 @ 21:46:21
URL: http://theresekarlssoon.blogg.se/
Postat av: Therése

Kajsa: Ojoj vad häpen jag känner mig nu! tanken har aldrig slagit mig faktiskt!! Men det är absolut något jag både ska överväga och testa ;)



Therése: Inga problem!

2008-07-22 @ 23:44:32
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: inthemake

Du är ju queen av färglatt Therése, hade aldrig kommit undan med dina mejker själv. ;)

2008-07-23 @ 08:03:52
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det där med torr hud känner jag igen! Det är så himla hopplöst. Nu så använder jag en från apoteket, Propyless heter den. Antagligen världens fulaste förpackning men hey, det är innehållet som räknas :)

2008-07-23 @ 10:36:08
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Skulle precis rekommendera Propyless, såg att ngn annan redan gjort. Du ska ha kräm med fukt, inte fett. Fett kan du ha till natten. Har du provat Egyptian Magic (till natten då)? Den är super, har hjälpt min dotters händer mycket. Finns på Accessora, tror jag. Blir som en olja i händerna, som du smörjer in. efter en stund är du inte oljig i huden längre, mend en är nog ändå bäst att ha till natten. Lycka till, det är inte kul med fet hud heller, make upen bara glider av...

2008-07-23 @ 13:58:25
Postat av: Emelie

Sådär, lite lättare med med texten tycker jag!

Hoppas allt är till sin belåtenhet nu =)

Kram!!!

2008-07-23 @ 18:02:21
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: Mattias

trevlig blogg

2008-07-23 @ 21:47:15
URL: http://mattiasbok.blogg.se/
Postat av: Therése

Inthemake: haha tack vad sött av dig!! :) Men jag tycker minsann att du har en hel del färgglada mejker!



Johanna: Den ska jag leta efter! Det är ju innehållet som räknas! :)



Creme-idiot: Egyptian magic låter intressant! Jag måste erkänna att jag är ingen haj alls på hudvård!



Emelie: Nu är allt perfekt!! Tack så mycket för hjälpen!!



Mattias: tack desamma.

2008-07-24 @ 16:36:39
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0