Badbombens lista! (som hon snott från sessans blogg)

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?

inte alls mycket! jag får 1050 kr/månad och dessa ska spenderas på presenter till diverse folk som fyller år, fika med kompisarna, någon glass ibland, och tävlingsavgifter och allt som hör danstävlingar till. Då återstår för det mesta ca en hundring som jag kan spendera på smink! men en hundring räcker ju till en fin skugga iaf!

2. Vad väckte ditt intresse för smink?

Min syster! när jag var liten så var min syster Linda min största idol, och hon sminkade sig mycket! jag älskade att peta i hennes puder, och ibland lånade jag hennes läpppennor utan hennes medvetande (som tur är. hon var ganska svår i tonåren).

3. Favoritmärke? Varför?

Måste mot min vilja säga make up store. Trots att jag ogillar mycket hoss dem, så är det endå en butik jag går in i och fylls med drömmar, inspiration, och lycka när jag väl köpt något därifrån. De är dessutom inte så fasligt dyra (om man jämför med andra).

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?

Make up store, FACE, HM, lindex, kicks.

5. Nämn något som kännetecknar din make-up:

Färger. Helst så många som möjligt samtidigt. Och glitter. Jag älskar glitter!

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?

sämsta: loreal 6h. jag har aldrig i hela mitt liv varit mer PMSig, lättretlig och aggresiv som när jag hade detta läppglans som bara klistrar igen munnen. Jag gav bort det efter två dagar.
Bästa: svårt att bestämma mig. antingen Eyepencil sparkling beach från MUS, eller cybershadow babydoll från samma märke.

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?

5 år sedan: jag var 13. Det var brun kajal, ingen mascara och brunt läppstift. Usch. 10 år sedan: då var jag 8. haha! Jag hade en liten barbie pallett med de vanliga äckliga barnsmink prylarna! Ni vet, det där med penslar som är ca 10 hårstrån efter en vecka, de dära läpstiften på rad och så....

8. Bästa hudvårdsprodukterna?

Jag har inte hittat någon underbar hudprodukt än. Där är jag kräsen.

9. Bästa makeup-produkterna?

Vet faktiskt inte... :P iaf de flesta skuggor från MUS. inte deras lösa, lösa skall inhandlas på FACE!

10. Bästa hårprodukterna?

Försöker att undvika hårstyling, annat än vid mycket speciella tillfällen. Använder silverschampoo nu, och gör titt som tätt inpackningar. Jag rekommenderar verkligen swartscopf silk inpack tror jag att den heter. Den är suverän!!

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?

Jag är verkligen fäst vid mina produkter min syster köpte med sig från paris. Sephora brand! Helt underbart doftande, och silkeslena!

12. Bästa skönhetsbloggen?

ojj ojj. måste man välja en? Jag älskar att läsa sminkans, rocketqueens, green and curly, inthemake, LGB, p´ssion, bjooti, fortsättning i all oändlighet! har du en sminkblogg så kan jag garantera att jag häckar som en galning över den! Och pret-ty såklart!


badbombens lista hittar du h
är!

Kommentarer
Postat av: Milla

Barbiesminkpaletten minns man!
:)
Sminket doftade väldigt starkt, speciellt pudret.

2008-05-27 @ 15:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0