Pyssla är kul!

Jag har pysslat större delen av dagen och här är några grejjer:


Först tog jag mitt plastiga röda diadem som jag använt en gång mot bättre vetande.
image134



sedan tog jag ett silvrigt tyg och limmade fast detta på diademet. Jag hade inget lim hemma, så jag använde ett genomskinligt klistrigt budgetnagellack! Det funkade lika bra! Jag knöt ihop ändarna av tyget med små guldsnören.
image135

Sedan tog jag en gammal snutt av en spetsflik. klistrade även på denna med nagellack.
Och så vart det klart kände jag! Jag blev förvånad över att den inte är glittrig och med en massa färger men detta vart också bra!
image136


Givetvis ska Ni inte göra ett exakt likadant diadem, jag uppmanar er däremot att rota igenom morsans gamla sylådor, om de har sådana! Man kan klistra fast knappar, pärlor, rosetter, en gammal mascaraborste, eller vad som helst!! Så ställ fram pyssellådorna, och låt ingenting dra ner eran kreativitet!!!



Kommentarer
Postat av: Amina

Fiffig idé! Får kanske leta upp något hårband då, för tyg och ett förbrukat nagellack har jag redan! =)

2008-05-31 @ 19:22:19
URL: http://pastill.blogg.se/
Postat av: A L I C E

Åh vad coolt! :D
Du får gärna kika in i min blogg och välja vilken färg du tycker är finast på mobilen ;)

2008-05-31 @ 19:22:58
URL: http://aliiss.blogg.se
Postat av: Therése

Amina: Jaa gör det!! Det är såå kul att pyssla!

Alice: tack! det ska jag göra! :)

2008-05-31 @ 19:25:28
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: Sminkan

Du är verkligen kreativ! Härligt!

2008-06-01 @ 21:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0