Jaha.... Då har det drabbat mig med....

Jag har fått mina första elaka kommentarer.... Jag måste erkänna att jag trodde att jag skulle ta det hårdare, och personligare. Men jag är bara lite smått irriterad, och faktiskt lite fachinerad.


josefine om Moonstruck önskade...:
du är fuuuul
23 September, 18:49  

josefine om Påfågeldrömmar:
vadå va du på maskerad elr annars är det skit fult

Det som fachinerar (vet inte ifall jag stavat ordet rätt så rätta mig gärna!), är att påfågeldrömmar, som hon kommenterat på, är ett inlägg jag skrev den 29e Juni! Alltså har människan inte bara stört sig på mig så mycket att hon lämnat en ful kommmentar och dragit, utan även kollat igenom större delen av mina inlägg för att kunna lägga ännu en ful kommentar.
Jag tar detta inte personligt, eftersom att syftet med min blogg inte är att försöka vara snygg. Hade jag trott att jag hade 100 procent manliga läsare skulle jag säkerligen vara mer inriktad på att försöka se bra ut, men det jag vill med denna blogg är att publicera mina sminkningar, och kanske inspirera andra, och att själv få inspiration från alla de underbara bloggar jag läser.

Hade jag velat vara snygg så hade jag mer troligt klätt mig i bikini, posat med putande läppar framför kameran, och sedan retuscherat bilderna till tusen, men som sagt så är det inte vad jag vill, och jag kommer absolut aldrig göra det heller.

Så kära Josefine, om du stör dig så mycket på mig att du läser den här bloggen igen, vill jag bara uppmana dig om att försöka vara lite trevligare, för det kommer man längre på här i livet. Om du inte orkar vara trevlig, så var det ändå onödigt att försöka såra mig, för det är klart att jag tog lite illa upp trots allt!
Vill du verkligen såra andra så har du förmodligen ett smärre problem att ta itu med, och jag råder dig att åtminstonde uppsöka din lokala skolkurator, så kan ni diskutera ditt problem vidare.


Med oerhört vänliga hälsningar Therése.


Ps: Jag kanske gjorde fel i att göra ett påhopp mot dig, men det struntar jag i nu....

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Ja, stackars josefin som inte har något bättre för sig i livet än att slänga ur sig sådana kommentarer! Och lyckos oss som har dig att inspireras av! :D Puss på dig!

2008-09-24 @ 18:56:31
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Matilda

haha, helträtt skrivet!

2008-09-24 @ 19:47:13
URL: http://fannymatildaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Therése

Rocketqueen: Snarare lyckos mig som har Er att inspireras av! :D Puss på dig! :P



Matilda: TAck för stödet! ;)

2008-09-24 @ 20:15:34
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Linda

Du har en underbar blogg och är otroligt inspirerande och kreativ, dessutom söt som en godis! Så ledsamt med såna kommentarer, kritik kan man ge men man får inte vara elak :o(

PoK (pussokram)

2008-09-24 @ 20:49:18
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Så otroligt omoget att skriva så.

Tycker själv att du är helt fantastisk! Och jag tycker allt du ser riktigt snygg ut hela tiden....äh jag ångra mig..risken finns ju att jag uppfattas lite konstig annars;)...blodsminkad och öppna sår kanske på dig kanske inte gör dig till en snygging direkt. Hihi. Fast du är otroligt duktig på att göra dom äckliga!

2008-09-24 @ 21:13:12
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: moonstruck

Du är så vacker både på utsidan och insidan och även om jag förstår att kommentarer av den typen sårar, så hoppas jag att du aldrig någonsin tvivlar på ditt utseende eller din rätt att respekteras som människa! (Eller för att tala ren svenska: Josefin kan ta sig i häcken;))

2008-09-24 @ 21:13:14
Postat av: Johanna

Man kan ju bara skratta åt detta, för det stämmer ju inte överhuvudtaget. Inte ens i närheten (det Josefine skrivit). Du är vacker, duktig, och kreativ. Go' Therése! Kram!

2008-09-24 @ 21:20:45
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Therése

Linda: Tack! Håller fullständigt med, kritik, men inget ger en rätt att vara elak... Puss på dig med! ;)



Crazynails: Jo, jag antar att hon inte är särskilt gammal heller...haha tack! Neej jag menar det med! Blod är inte så hett ;)



Moonstruck: Hahaha!! jaa det kanske hon redan gör... vem vet...? :D Nej, för mig räcker det om jag i framtiden hittar en man som tycker att jag är vacker... annars så spelar mitt utseende ingen större roll faktiskt! Så nej, lite sårar det ju, men det är ju inget som behöver påverka hela mitt liv... :D



Johanna: Tack! Det värmer verkligen! Kram på dig med!



2008-09-24 @ 22:18:04
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: emma

Fascinerad :) och det är rätt ord för vad jag är på ditt svar!! Bra :O <3

2008-09-24 @ 23:17:28
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Söta, vackra du! Att vara vacker både på in-och utsidan är väldigt få förunnade. Du är det. Kram

2008-09-25 @ 01:26:41
Postat av: Emma P

duktig flicka! Tycker det är mkt bra av dig att skriva om detta! Tror att det är bättre än att låtsas som om ingenting. Du är snygg och smart, keep it up Therese!

2008-09-25 @ 02:16:02
Postat av: Therése

Emma: Tack! :) <3



Creme-idiot: Tack så mycket! Det värmer! :) Kram på dig!



Emma P: Haha tack! Mjo kanske det! ;)

2008-09-25 @ 07:52:04
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: inthemake

Ohh Therése, jag har ju haft samma problem vid ett tillfälle. Vet du, jag tycker mest synd om de personer som har ett behov av att vara elaka mot andra för att på något sätt må bättre själva. Det är patetiskt & tragiskt på samma gång & det är klart att man blir illa berörd när det händer, men du är så fantastisk, kreativ, vacker & underbar att jag kan inte se annat än att det är avundsjuka som ligger bakom kommentaren. Stå på dig & du är bäst, glöm inte det! Puss <3

2008-09-25 @ 09:36:33
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Choklad i kvintcirkeln

Ta inte åt dig! Du är snygg och inspirerande och jag tycker det är jättekul att läsa din blogg och inspireras av dig. Stackars tjej som inte har nått bättre att göra med sin energi än att vara taskig mot andra.

Fru Choklad

2008-09-25 @ 14:19:00
URL: http://[email protected]
Postat av: Sanna

Du är fin, vacker, inspirerande och bra prcis som du är! Sedan att vissa känner sig bättre genom att klanka ner på andra säger ju en hel del om den personen!

puss på dej!

2008-09-25 @ 16:01:36
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Du är inte bara vacker och kreativ, du är mogen och klok också! Du anar inte hur imponerande du är som person! En stor eloge till dig, både för ditt sätt mot andra, dina kreativa alster som du delar med oss här och alla dina fina kommentarer till oss andra bloggmänniskor.

Jag älskar din blogg, och jag tror alla sant sminkintresserade människor som ser det artistiska älskar den med. Att Josefin inte ser storheten kan vi leva med, men att man tar sig rätten att kränka andra och kalla dem fula är oförlåtligt. Jag hatar när man gör det mot mig, och jag är ändå gammal nog att vara din mamma...

2008-09-25 @ 16:18:57
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Hanna

äsch, hon gjorde ett påhopp på dig då kan du göra ett tillbaka!



För övrigt är du en av mina favoritbloggare :D

2008-09-25 @ 16:34:04
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Therése

inthemake: Ja det var när du la upp inlägget med dig och din syster på va? Det förstår jag verkligen inte... NI var ju görsnygga ju! Tack för de värmande orden, det gör mig alldeles glad i hela mig! Detsamma om dig, och vi bloggerskor får ju faktisktså otroligt mycket mer bra respons än dålig, så egentligen är det inget större problem så ju.. :) Puss på dig! <3



Fru choklad: Nej, det är klart att man tar åt sig, iaf lite grann, det är väll så när en människa är elak utan anledning. Haha tack!

Ps: jag blev otroligt sugen på choklad nu... :P





Sanna: åå tack! Jo jag tror att större delen av vårat samhälle är uppbyggt moraliskt på att må bra för oss själva över att se ner på andra. Om man ser på historien har det alltis funnits olika samhällsklasser, och de högsta mådde gott på att vara högst upp. I media syns det mer och mer olika hjältar, som man ska se upp till, och i skvallerpress ser man ner på en kändis som hade för kort kjol tex... Otroligt tråkigt sånt!

Puss på dig med!





Sminkan: Ojoj tack! Jo du borde väll vara ganska utsatt du som har en så beläst blogg... Men jag uppskattar verkligen att du har fortsatt ditt bloggande trots elaka människor som är avundsjuka på att din blogg är mer beläst än deras... Nej jag tycker också att vi kan bortse från Josefin! ;)

Och en eloge till dig, för att du alltid sprider värme hoss oss andra bloggare, och är otroligt duktig på att skriva! <3



Hanna: Jo det var så jag också tänkte faktiskt!

Oj tack! :D Det värmer verklgien!!

2008-09-25 @ 20:43:19
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: badis

Du är überbra, snygg och cool som fan! Den som påstår nåt annat vill bara så förskräckligt mycket vara som du.

2008-09-25 @ 21:28:23
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: Misingen

Äh, dry dig inte om det. Du är otroligt kreativ och originell och en duktig bloggare. Så här får du en anti-elak kommentar då:



Du är sööööt!

2008-10-02 @ 10:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0