Moonstruck önskade...

Moonstruck gav ett litet önskemål om att få se en svart/silvrig sotning som inspiration till julfesten! Jag måste bara beundra henne för att vara i tid!
Otroligt kul när folk önskar en sminkning eller frågar om något!

Nåväl den mejk jag körde på idag blev mer silvrig än svart, och mer nyår än jul.... Men here we go!


Det jag har använt är skuggor från 12-colors water pearl palett från Grimas. Jag äger faktiskt inga andra silvriga skuggor, och den är väldigt skön att jobba med. Man kan givetvis använda vilken silvrig som helst!

Jag tog den mörkgrå/silvriga ögonskuggan och lade den över hela ögonlocket, och suddade ut den upp mot ögonbrynet.
Sedan tog jag den skimrande vita ögonskuggan ur paletten, och målade med den ovanpå det silvriga på halva ögonlocket in mot näsan, för att få till den där verkligt metallic-känslan. Higlightade med den också, och lyste upp ögonvrån med den.

Sedan tog jag min Microshadow pollution från Make up store, och lade den otroligt försiktigt i globlinjen, och på halva ögonlocket ut från ögonen. Den är väldigt pigmenterad, så det var bara ett litet dutt med penseln, och sudda, sudda, sudda.

Svart kajal
innanför vattenlinjen och Define-a-lash på fransarna! Fyllde i ögonbrynen och tog ett persiko färgat läppglans på läpparna!



Men givetvis kunde jag inte nöja mig med detta. Är det festligheter ska det synas!



Jag kletade på mängder av silvrigt glitter (finns på panduro för max 20 spänn) på ena kinden, och även lite silvriga stjärnor! Det räckte inte!
Jag fick helt enkelt kleta glitter på läpparna också! Jag använde ett läppglans från The body shop som är otroligt kletigt (ni vet droppstensgrottor-när-man-öppnar-munnen-kletigt) och applicerade det över hela läpparna. Sedan fäste jag glittret på det! Svårt att få en bild att göra glitter rättvisa, men det är otroligt snyggt, men rekomenderas inte om man planerar att prata, äta, skratta.... eller öppna munnen över huvud taget! Men det är en väldigt rolig detalj om man ska showa eller så!

Ni får ursäkta den sura minen, och den flottiga hyn, men det är ju sminket som är det viktigaste trots allt!


Nu ska jag nog träna! Och tveka inte att komma med önskemål eller frågor om Ni har sådana! God kväll!

Kommentarer
Postat av: moonstruck

Ha, ha! Jag anade väl att du skulle ta ut svängarna:) Men snyggt blev det! Jag ska testa att lägga vitt på silvret som du gjorde för att få det att se glansigt ut. Tusen tack:) (Och, jo, jag är ett extremt planeringsfreak, ha, ha!)

2008-09-22 @ 21:18:43
Postat av: Therése

Moonstruck: Hihi! Jag önskar jag också vore ett planeringsfreak.. jag försöker så gott det går, men det slutar bara med att jag "oj skulle jag ha varit hoss tandläkarn idag...?"! Haha! :) Inga problem!

2008-09-22 @ 21:34:27
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: emma

Åh du, på onsdag ska jag sminka en höstmake till en fotosession. Jag tänkte att eftersom andra ber dig om lite inspiration så kan väl jag också? :P

Men det är i så fall om du har tid att göra den imorgon och lägga upp.

Känns så jävla krävande i och för sog, men i utbyte så lovar jag att tipsa om dig och din underbara blogg om sminkningar till alla jag känner ;)



Tanken är att det ska vara ganska ljus grön ögonskugga, svart eyeliner, highlighter i ögonvrå, under ögonbryn och på kindben, lite rosiga kinder.



det ska passa en rödhårig tjej och hon ska vara väldigt höstig somsagt.



Hmm.. om du nu inte hinner hjälpa mig imorgon (vilken jag tycker till och med känns genant att be om) så skulle jag bli superglad om du la upp sminkningen någon gång i alla fall ^^



Du är underbart duktig ska du veta! Är väldigt glad att jag hittade din blogg ^^

Kram /Emma

2008-09-22 @ 21:37:58
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: Josefine

2008-09-22 @ 21:45:52
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: Josefine

snygg sminkning! :)

2008-09-22 @ 21:46:09
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: Therése

Emma: jag ska med nöje ta itu med det redan inatt! Så imorgon bitti borde jag ha slängt upp en bild eller så! :) Jag är ju inte rödhårig, och vet inte exakt vad som passar en rödhårig heller... men jag ska köra på en grön mejk iaf! Får se hur det blir! ;) Tack för de fina orden och det är jättekul att du tycker om den! Kramar på dig!



Josefine: Tack! :)

2008-09-22 @ 22:39:02
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vad fint! Kan inte du lägga upp steg för steg så man ser hur du lägger skuggorna och så? För jag vet inte alls hur man ska lägga en skugga för att få det så där snyggt som du! :)

2008-09-22 @ 22:40:54
Postat av: Therése

Alexandra: Jo en tutorial kan jag allt göra någon! Men på vad för typ av sminkning? :)

2008-09-23 @ 07:27:41
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: inthemake

WOW...love it...har inte ord...silver & svart är bara sååå snyggt!!

2008-09-23 @ 09:16:36
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Therese

Så coolt!

2008-09-23 @ 10:19:59
URL: http://redlacuna.blogg.se/
Postat av: Sofia (nibblah)

WOAH! Verkligen en av mina nuvarande favoritsminkningar av dig! Älskar stjärnkaskaden, det där var verkligen en riktig festsminkning, totally gorgeous:D

2008-09-23 @ 16:14:52
Postat av: josefine

du är fuuuul

2008-09-23 @ 18:49:11
Postat av: Sminkan

Supertjusigt! Som alltid!

2008-09-23 @ 20:01:38
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Therése

inthemake: Tack! Jo jag tycker också att det är väldigt fint, även om jag inte alltid tycker att det är riktigt min stil! :P





Therese: Tack! :P



Sofia: aaw tack! Vad gullig du är! Glitter är alltid fint! ;)



josefine: jaha... tack för att du uttryckte den oerhört viktiga åsikten. jag lovar att jag ska göra mitt sbsolut bästa för att bli lika snygg som du... (ironi? Kanske)



Sminkan: Tack! :P

2008-09-24 @ 18:14:21
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: V

Åh, jättefint!



More is more ;D

2008-10-02 @ 18:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0