Veckans bloggtema!

Jag har varit dålig på att skriva om veckans bloggtema, och även att köra de regelbundna bloggrundorna, och helgläsning!
Jag har nog bara varit lat, antar jag, men nu med veckans bloggtema så måste jag ju vara med, eftersom att det är mitt förslag som gäller.

Vecka 39 - Fakelashes
Vad har varit årets sämsta beautyköp?

Och jag vet att jag skrev i augusti att jag hade köpt Rimmels mousse ögonskuggor som var årets sämsta köp, men eftersom att jag har sålt den så känns den inte lika aktuell och störande längre!

Jag vet att förra årets sämsta beautyköp var Make up stores lösögonfranslim, jag grämer mig fortfarande över det när jag tänker på det! Hur värdelös förpackningen var!

Nåväl årets sämsta köp är nog faktiskt Lancomes Juicy tubes Marshmallow Electro.
Ett otroligt sött gloss som luktar helt underbart!
MEN! Det smakar så vedervärdigt att jag inte kan ha på mig det! Och det blir den typiska droppstensgrott-effekten när man öppnar munnen, för att det är så klibbigt.
Eftersom att jag trots allt har betalat 200 spänn för det har jag funnit användningsområden för det, om man har Mama Coco´s Lip balm under så är det inte så farligt (betalar man så mycket pengar för något ska det ju användas kan man tycka).

Det var mitt sämsta beautyköp! God afton allesammans och ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: moonstruck

Ha, ha! Den färgen köpte jag också (urfin färg, by the way)och det var också väääldigt klistrigt jämfört med andra Juicy tubes jag har provat. Fast mitt sämsta köp var nog en hypad concealer av Jane Iredale, "Dissapear". Det enda som "Dissapearade" var mina slantar, för täckningen var obefintlig...

2008-09-24 @ 21:31:51
Postat av: Therése

Moonstruck: Ja då är det alltså bara den? :P Kanske man skulle ge de andra juicy tubes en chans... Men color fever glossen är nog mer aktuella isåfall! :D

Haha hur mycket spenderade du på den? Jag har ingen erfarenhet alls av Jane iredale, hur är det sminket? I övrigt alltså.. ;)

2008-09-24 @ 22:58:53
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Droppstensgrott-effekten! Underbar beskrivning! :D

2008-09-25 @ 16:13:19
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Therése

SMinkan: haha! Jaa det är nog det som passar in bäst! eller vad säger du? ;) Spaggeti kan nog också stämma ganska bra... fast slemmig spagetti!

2008-09-25 @ 20:32:19
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: moonstruck

Nä, alla JT som jag har provat är kletiga, men just Marschmallow electro var faktiskt extrem. Color fever-glossen är mycket behagligare! Ja, vad betalade jag för Dissapear? Typ 250 spänn, kanske? Jag har ingen erfarenhet om resten av Jane Iredale´s sortiment, men om det håller samma kassa kvalitet som Dissapear så vill jag inte testa. Nu köper jag camouflagekräm från Kryolan´s Dermacolor-serie istället. Superbra!

2008-09-25 @ 20:53:16
Postat av: Therése

Moonstruck: Aha det låter ju lite tråkigt faktiskt.... Jag gillar inte så där kletiga läppglans... Nej jag ska nog också hålla mig undan ifrån Jane iredale då! ;) Var köper du kryolans? Smink och perukmakarn? :)

2008-09-27 @ 02:45:27
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: moonstruck

Jag beställer Kryolan från en engelsk shop: www.makeupeffects.co.uk

Bra priser, enormt sortiment och snabb service.

2008-09-27 @ 10:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0