Dag 3 på Mariart

Detta inläggs skrivs på Arvika bibliotek, jag har inte fått mitt trådlösa bredband hit än...

Arvika är en jättefin stad med många fina gamla hus, lagom många affärer, och många trevliga människor!
Jag älskar verkligen dialekten, den är varm och mysig och alla verkar bara ha bra saker att säga!

I måndags startade utbildningen och jag var så nervös när jag gick ner till salongen som skolan hålls i.
Det var riktigt  kul att möta alla, även om det blev inte många ord sagda till en början, alla var nog lika nervösa...
Vi är fem personer i gruppen och alla verkar jättetrevliga och jätteduktiga! Det känns bra med en så liten grupp så man kan få ordentligt med hjälp från våran lärare, Pamela. Hon är otroligt duktig, och hon bryr sig verklligen om att vi ska bli bra, så det känns tryggt!

Första dagen gick vi bara igenom väskan (bilder kommer nästa vecka!), kollade på schemat, och pratade om vad alla hade för förväntningar för utbildningen. Efteråt gick jag och en av tjejerna i klassenoch fikade. Det var trevligt!

Igår så gick vi igenom grunderna med studiofoundation (fetsmink för foto, scen och film) och idag så fortsatte vi med grunderna och byggde på lite mer med skugga.

Till lektionerna ska vi helst ha modell varje dag, men igår fick ingen tag på någon modell så då tränade vi på varandra. Det finns en pärm med frvilliga modellers namn och nummer, så får man ringa runt och försöka hitta någon som kan kl 11-14 ungefär... De flesta kan inte!
Igår kastade jag mig bara ut på stan och frågade folk om de hade lust att sitta modell någon dag... Det var faktiskt inte pinsamt alls!


Mer bilder kommer nästa vecka, och jag önskar alla en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: MLY

Vad roligt att få en uppdatering om hur det går för dig, låter som om det är riktigt spännande och lärorikt!

Ser fram emot att få se bilder på väskan!

2009-01-14 @ 16:22:08
URL: http://mly-mly.blogspot.com
Postat av: creme-idiot

Åh, vad rolig, gumman!! Hoppas, hoppas nu det blir lika bra som det låter!! Du förtjänar det verkligen och du är som klippt och skuren för ett sådant här kreativt arbete!!! Du är så duktig, glöm aldrig bort det! Kramar från mig!!!

2009-01-14 @ 17:25:13
Postat av: inthemake

Åh va kul att du uppdaterar, låter som om det går bra & du verkar ha kul...stor bamsekram

2009-01-14 @ 20:30:26
URL: http://inthemake.se
Postat av: Marie

Sjukt kul för dig på makeupskola, ett helt självklart karriärval för dig if I may say so :)

2009-01-15 @ 00:22:01
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Erica

Du vet att hon som startade mariart makeup skolan var elev på makeup institute? hon öppnade skolan så fort hon blev där. Mycket dåligt... hon måste ha erfarenhet. Synd att du går där för alla stora kända känner till den keffa skolan...

2009-01-15 @ 09:38:59
Postat av: Erica

så fort on blev klar där, ska det vara.

du har valt sämsta skolan, alla makeup artister vet det

2009-01-15 @ 09:39:39
Postat av: misingen

Det spelar inte särskilt stor roll vilken skola man valt, det är desto viktigare att man har begåvningen. Då kan man gå hur långt som helst, oavsett man gått på skolan med det fina namnet eller ej! Och det tror jag definitivt att Therese kan.

2009-01-15 @ 11:43:19
Postat av: Therése

MLY´: Jaa det är jätteroligt! :) Bilder komer! ;)



creme-idiot: Jaa verkligen! :D Tack för peppet! ;) Kram på dig med, och hoppas att du har det bra!



inthemake: Jaa det går helt okej iaf! :) Bamsekram tillbaka! :D



Marie : Jaa det tycker jag med! ;) Haha, ja jag hade ju lite tankar kring kemist yrket också, men det här är nog det som kommer att ge mig mest! :)



Erica: Nej det visste jag faktiskt inte, tack för upplysningen, men jag anser inte det viktigaste vilken skola man gått, utan att man har kreativitet, fantasi, talang och en drivande kraft... Allt det har hon. Dessutom har hon MYCKET erfarenhet eftersom skolan har funnits i flera år... Jag vill inte argumentera om vilken skola som är bäst för jag har ju inte gått någon annan, men jag tycker faktiskt att det är ganska taskigt av dig att säga det på det sättet? Det var lite av en onödig upplysning... Jag går där, jag tycker att det är bra, jag lär mig saker, men framför allt så är det fortfarande JAG som har talangen och förutsättningarna. Inte beroende på vilken skola jag går, utan för att jag vill det här. Tack ändå.



misingen: Nej precis, och denna skola känns rätt för mig! :) Tack för dina fina ord! ;)

2009-01-15 @ 14:44:33
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0