Depottade lite skuggor igår....

Igår läste jag SminkJantes artikel om Depotting av skuggor från Make up store! Givetvis var jag tvungen att testa, och kastade mig ut på altanen med skuggor, ljus och diverse redskap!

Så här blev resultatet;


Skuggorna satte jag i en palett från Mariart, jag tror att det är samma som de som säljs på FACE (och på de ställen som har sådan här paletter)...
Nedersta raden till vänster är Microshadow White från Make up store, väl använd! Sedan har vi Vanilla från .Färg, och efter den kommer Gräddkola och Russin. Även dessa från .Färg!

Översta raden börjar med Microshadow Leaf från Make up store, och sedan kommer Lindblomma från .Färg.

Jag tycker nog att Make up stores ögonskuggor var lättare att depotta än de andra, för de andra hade en tendens att gå sönder vid minsta lilla rörelse... Jag kan nog erkänna att jag tyckte hela proceduren var lite läskig, tänk om alla hade gått sönder?! Då har jag ju bara jättemånga andra kvar (hemska tanke)! Men det var roligt att testa, även om jag nog kommer att köpa refills i fortsättningen!


Och på tal om ingenting så har jag uppdaterat min länklista, men är det någon som jag har missat så kan Ni väl bara skicka en bomb på posten, alternativt lämna en kommentar! Trevlig kväll önskar jag alla!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är så glad att du e tillbaka! Vart fick du tag i ögonskuggorna från färg? Vet att det är Makeupstudions märke, men vart går de å köpa? :D

2009-06-23 @ 02:01:46
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Therése

Hanna: Tack! :) Det är roligt att vara tillbaka i blogosfären igen!! Dessa fick jag som betalning mot ett jobb jag gjorde i stockholm, och de finns att köpa på någon frisersalong där... Mer vet jag tyvärr inte! De borde ju såklart finnas på makeupstudion också...! :)

2009-06-23 @ 10:03:44
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Härligt att det gick bra. Lite läskigt är det allt att depotta men lycka efteråt är värd allt besvär.



Vart kan man få tag på paletterna från Mariart?

2009-06-23 @ 10:40:24
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Jenny [Fotoblogg]

sv: ja detsamma måste jag säga! och fy 17, här har vi någon som kan sminka minsann (Y)

2009-06-23 @ 18:29:38
URL: http://fromtheinsideout.blogg.se/
Postat av: parfymdåren

Raring!!! Gissa om du gjort min dotter stolt... du har varit inne på hennes blogg och kommenterat.. det är hon som har fairygloss, en alldeles nystartad blogg (idag, faktiskt!!). du är en av hennes stora förebilder och hon beundrar din blogg oerhört!! Speciellt dina hemmagjorda lösfrallor har hon beundrat i evighet!!!! Hon blev sååå glad att du kommenterat på hennes blogg.

2009-06-24 @ 22:49:45
URL: http://fairygloss.blogg.se/
Postat av: creme-idiot

Det var jag som skrev ovan inlägg, men det blev under signaturen "parfymdåren" som är hennes signatur!!

2009-06-24 @ 22:50:40
Postat av: Therése

sminkjante: Jaa fast en skugga hade jag faktiskt sönder, så jag slutade och lät den vara kvar i sin halvsmälta förpackning...! :P Det var helt klart värt det! :) Älskar att ha dessa i palett!

Paletterna finns på www.emite.se, men är lite dyra... 279 kronor! Jag vet inte vad FACE tar för sina men det är ju dyrt ändå! Och om du handlar från EMITE, så köp den med 15 hål, för standardstorleken på hålen! :)



Jenny: Tackar! :)



parfymdåren/Creme-idiot: Nej men tack, vad rörd jag blir! Vad roligt att hon tyckte om de hemmagjorda lösfrallorna (har faktiskt gjort några fler som jag inte har publicerat här än...)! Det glädjer mig verkligen! Tack själv! :*

2009-06-27 @ 11:16:17
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0