Midsommarens smink!

Här kommer en bild på den sminkning jag hade på midsommar... Eller ja, bilden tog jag faktiskt dagen innan, då jag kom på kombinationen, men sminkningen var den sammapå midsommar!



Grund: Jag började med att lägga en grund med foundation, jag har lite smått börjat använt Collistar Silk Effect nummer 0, fast jag vet inte riktigt än vad jag tycker om denna! Sedan lade jag ett löst puder på nödvändiga ställen (under ögonen, på näsan, pannan och hakan).

Ögon: På ögonen startade jag med att lägga två olika kajalpennor från Make up store, Green Card på två tredjedelar av ögat in mot näsan, och Violet Storm på den restrerande delen. På en tredjedel av ögat in mot näsan, ovanpå Green Card, lade jag en lös skugga från MIST som heter Frost Star. Den ser ut att vara vit i burken, men slår åt blått på huden... Sedan lade jag en annan lös skugga på mitten av locket, Rebirth från FACE! Den är supersnygg till allt, och med lite olika grunder så ger den lite olika reflektioner! Längst ut på ögonlocket ovanpå Violet Storm, så duttade jag dit Elegant, en annan lös skugga från FACE! Sedan gjorde jag likadant under ögat, och kletade på lite mascara i form av Define-a-lash Volume från Maybilline! Den mascaran älskar jag redan efter en vecka!
Ögonbrynen fyllde jag i med Peggy Sages Eyebrow Pencil, färgens namn har jag nog vässat bort tyvärr...

Ögonsminkningen höll hela midsommar aftonen, från det att jag målade på den klockan tio på morgonen, till det att jag tvättade bort sminket klockan två på natten! Troligen beror detta på grunden av Make up stores mjuka kajalpennor! De håller nästan för bra ibland (förutsatt att man har skugga på dem!)...

Hoppas att alla hade en förträfflig midsommar afton!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint det blev!

2009-06-21 @ 13:51:59
URL: http://lithia.blogg.se/
Postat av: Elena

Vad roligt att du börjat blogga igen :) Jag rensar bort bloggar som varit avtagna i tp 2 månader eller så :p Nu ska jag pilla dit dig igen :)



Jag gillade verkligen Goth-sminkningen tumme upp

2009-06-21 @ 18:27:48
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Postat av: sminkjante

Ursnyggt. Jag har saknat dina sminkningar. Det är så inspirerande:)

2009-06-22 @ 11:48:42
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Therése

Johanna: Tack! :)



Elena: Ja det tycker jag med! Tackar så mycket då! :) Måste själv rensa och lägga dit i länkarna...! Tackar! :)



sminkjante: Tack! Vad gullig du är! :) Det är roligt att vara tillbaka!

2009-06-22 @ 17:30:55
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Postat av: kerstin

Supersnyggt! Perfekt inspiration till mig som just ska sätta penslarna i Get baked Eye kit!

2009-06-22 @ 21:07:31
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0